Дома Психолошки совети Психологија на привлечност: Како избираме емотивни партнери

Психологија на привлечност: Како избираме емотивни партнери

679
0



Врз основа на научните истражувања, Psychology Today донесе неколку заклучоци за тоа што се крие зад „психологијата на привлечноста“, односно како избираме емотивни партнери, а резултатите покажаа значително влијание на сличноста, блискоста, но и моќта на освојувањето.

Иако старата поговорка вели дека спротивностите се привлекуваат, истражувањата покажаа дека сличноста е многу поважна. Исто така, друг фактор кој (најчесто несвесно) игра улога во изборот на партнер е близината. Истражувањата покажаа дека луѓето почесто ги привлекуваат луѓе кои редовно ги гледаат.

Истражувачите исто така тврдат дека едноставното наоѓање во возбудлива ситуација може да ја зголеми привлечноста кон другите, како и колку убавината и класичните стереотипи имаат влијание врз нашата дефиниција за привлечност.

Сличност

Во срцето на атракцијата е идејата дека сакаме да бидеме со луѓе кои ни обезбедуваат наградувачки и позитивни интеракции. Студија за атрактивност процени дали подобрата перцепција на другите е поврзана со тоа колку луѓето се слични. За да го направат тоа, истражувачите побараа од преку 150 учесници да прочитаат прашалник за ставовите што наводно ги пополнил друг учесник или она што истражувачите го нарекуваат „лажен странец“, а потоа да ја оценат нивната привлечност кон лажниот странец.

Истражувачите ги сменија одговорите за да манипулираат колку е сличен лажниот странец со учесникот и колку ставови се појавија на вагата. Откриле дека процентот на сличности е поважен од вкупниот број на слични ставови – односно дека странците кои повеќе личат на нив се перципирани како „поатрактивни“. Оваа студија ја постави основата за стотици последователни студии за важноста на сличноста во привлечноста.

Важноста на близината

Постои изрека која вели: „Можете да изберете пријатели, но не и семејство“. Сепак, можеби вашиот избор на пријател или партнер не е целосно под ваша свесна контрола. Во класичното истражување за стекнување пријателства, истражувачите побарале од речиси 300 студенти на МИТ да ги наведат своите најблиски пријатели.

Истражувачите потоа погледнале каде живееле споменатите пријатели во студентските домови. Кога некој живеел една врата подалеку, имало 41 процент шанса да биде наведен како близок пријател. Како што се зголемуваше бројот на вратите, таа веројатност се намалуваше.

Оваа студија ја покажува важноста што блискоста ја има за формирање на врски, а психолозите утврдиле дека тоа може да доведе до привлечност и љубовни врски.

Моќта на освојување

Што е попривлечно: некој на кој отсекогаш му се допаѓате или некој кој на почетокот не ве сметал за привлечен, но со текот на времето се предомислил? Студијата го тестираше тоа и очекувано, на учесниците им беше мило кога оценката беше позитивна од самиот почеток, но, зачудувачки, уште повеќе им се допаднаа оние кои првично им дадоа негативна оценка, која на крајот стана позитивна.

Ова откритие ја демонстрира теоријата дека освојувањето на луѓето кои имале првичен лош впечаток ни е поважно од врската со некој што постојано ни се допаѓал.

Она што е убаво е добро

Повеќето луѓе претпоставуваат дека да се биде физички привлечен е добра работа, но оваа студија покажа колку тоа може да биде добро. Студентите гледаа слики на мажи и жени кои претставуваат неколку нивоа на привлечност. Само врз основа на фотографија попривлечните луѓе ги оценија како пољубезни, поотворени, поскромни, почувствителни, друштвени и поинтересни.

Но, позитивните согледувања не завршија тука. Учесниците исто така сметаа дека попривлечни луѓе се оние кои имаат подобри работни места, подобри бракови и подобар живот.

Овие резултати ја покажуваат нашата силна пристрасност кон физичката убавина и стереотипните верувања што ги припишуваме на поатрактивни поединци.

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име