Дома Живот ДАЛИ СТЕ СЕ ЗАПРАШАЛЕ?Која е вашата идеална тежина со оглед на висината...

ДАЛИ СТЕ СЕ ЗАПРАШАЛЕ?Која е вашата идеална тежина со оглед на висината и возраста – ви ги пренесуваме одговорите

1820
0

ДАЛИ СТЕ СЕ ЗАПРАШАЛЕ?
Која е вашата идеална тежина со оглед на висината и возраста – ви ги пренесуваме одговорите

Тешко е да се дознае идеалната телесна тежина

Многумина сакаат да го знаат одговорот на прашањето која е идеалната телесна тежина. Сосема е едноставно, и оди вака, нема идеална тежина. Со други зборови, не можеме да ја обединиме идеалната тежина. Иако постојат различни алатки и калкулатори кои доаѓаат до поблизок одговор, тие не се навистина сигурни во сите случаи. Овие алатки главно се потпираат на фактори како што се возраста, висината и полот. Сепак, секој е различен и ниту една формула не може да одреди нечија идеална тежина. На пример, урамнотежена исхрана, вежбање и други животни навики може да придонесат за здравјето на поединецот без оглед на тежината. Сепак, некои истражувачи сè уште веруваат дека дебелите луѓе, кои сè уште немаат други здравствени проблеми, се изложени на зголемен ризик од развој на состојби поврзани со дебелината, како што се метаболички синдром и кардиоваскуларни болести.

Една од алатките што помага да се процени опсегот на идеална тежина на една личност е индексот на телесна маса (BMI), кој ја мери тежината во однос на висината според единствената формула BMI = тежина (kg)/висина2 (m2). Пресметката на БМИ е категоризирана од Центрите за контрола и превенција на болести (ЦДЦ) на следниов начин:

БМИ помал од 18,5 укажува на неухранетост.
БМИ помеѓу 18,5 и 24,9 сугерира здрав опсег на тежина.
БМИ помеѓу 25 и 29,9 може да укаже на прекумерна тежина.
БМИ од 30 или повеќе укажува на дебелина.
Која е идеалната тежина

Овој калкулатор ја пресметува идеалната тежина во однос на возраста, полот и висината. Се базира на неколку научници кои развиле идеални пропорции во периодот од 1964 до 1983 година. Исто така, наведува здрав опсег на БМИ за идеална тежина.

Проблеми со индексот на БМИ

Индексот на телесна маса е основна мерка. Иако ги зема предвид висината и тежината, не ги зема предвид факторите како што се:

мерења на половината или колковите
пропорција или дистрибуција на масти
дел од мускулната маса
Имено, споменатите фактори можат навистина да влијаат на здравјето. На пример, спортистите со високи перформанси имаат тенденција да имаат многу мускули и малку телесни масти. Можеби имаат висок БМИ бидејќи имаат поголема мускулна маса, но тоа не значи дека имаат прекумерна тежина за нивната висина. Друго ограничување на БМИ е тоа што не прави разлика помеѓу луѓе од различни расни или етнички групи.

Сооднос на половината и колковите

Овој однос ја споредува големината на половината со големината на колковите. Високиот сооднос е поврзан со повисоки нивоа на висцерална маст, маснотии во абдоминалната празнина што опкружува неколку главни органи. Поради оваа причина, може да биде корисна алатка за разбирање на потенцијалните здравствени ризици, а тоа е потврдено со мета-анализа од 2018 година која вели дека високиот сооднос може да ги изложи луѓето на поголем ризик од миокарден инфаркт или срцев удар.

Како да се измери големината на половината и колковите

За да го пресметате вашиот сооднос, лицето треба да измери околу половината на најтесниот дел (обично веднаш над папокот) и потоа да го подели ова мерење со ширината на колковите (на најширокиот дел). Сепак, како и кај БМИ, мерењата на половината и колковите исто така имаат ограничувања. Имено, оваа мерка не го зема прецизно предвид вкупниот процент на маснотии на една личност или нивниот однос помеѓу мускулите и масното ткиво. Покрај тоа, големината на телото не е директна мерка за здравјето.

Сооднос на половината и висината

Соодносот помеѓу половината и висината е уште една алатка за проценка на големината на телото. Го споредува обемот на половината на една личност со неговата висина. Според истражувањето од 2015 година, поголемиот обем на половината е поврзан со полош холестерол и крвен притисок, дури и со здрав БМИ. Поради оваа причина, оваа мерка може да биде корисна за проценка на здравствениот ризик кога се користи со други здравствени мерки. Можете да го пресметате со делење на големината на половината со висината.

Процентот на маснотии во телото

Процентот на телесните масти е тежината на масното ткиво на една личност поделена со нивната вкупна тежина. Ова ги вклучува мастите кои се наоѓаат во многу различни делови од телото. Телесните масти се неопходни за функционирање на човечкото тело. На поединецот му се потребни есенцијални масти за опстанок, кои се клучни за развојот на мозокот, коскената срцевина, нервите и мембраните. Другите видови маснотии ги штитат внатрешните органи во градите и стомакот, а телото може да ги користи за енергија кога е потребно.

Препораки

Покрај приближните упатства за мажи и жени, идеалниот процент на вкупни телесни масти може да зависи од типот на телото или нивото на активност на една личност. Според Американскиот совет за вежбање, ова се очекуваните опсег на телесни масти за возрасни:

Спортистите – од шест до 13 отсто кај мажите, а од 14 до 20 отсто кај жените
Неспортисти во добра форма – 14 до 17 проценти за мажи и 21 до 24 проценти за жени
Прифатлив сооднос – за мажи е од 18 до 24 отсто, а за жени од 25 до 31 отсто
Дебелина – кај мажите се смета ако е 25 проценти или повеќе, или 32 проценти или повеќе за жените
Типично, дебелината е поврзана со висок процент на телесни масти. Прекумерната тежина и дебелината може да ве изложат на поголем ризик за состојби како што се:

дијабетес
срцева болест
висок крвен притисок
мозочен удар
Како да се измери телесните масти

Најчестиот начин за мерење на процентот на маснотии во телото е користење на кожен набор со помош на дебеломер, хидростатичко мерење, биоелектрична импеданса и други. Иако ниту едно од овие не може да даде целосно точно читање, проценките можат да бидат доволно блиски за да понудат разумна проценка.

Идеалната телесна тежина може да значи различни работи за различни луѓе. Индексот на телесна маса, односот помеѓу половината и колковите, половината и висината и процентот на телесните масти се четири начини за проценка на состојбата на тежината. Комбинирањето на нивните резултати може да биде најдобриот начин да се добие точна идеја за тоа дали големината на нечие тело се смета за умерена. Сепак, големината на телото сама по себе не дава целосна слика за здравјето на една личност. Секој кој е загрижен за својата тежина, големината на половината или составот на телото треба да разговара со лекар за нивното здравје и како да управува со потенцијалните фактори на ризик.

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име