Дома Интересно Зошто повеќето авиони се бели?

Зошто повеќето авиони се бели?

564
0

Секоја авиокомпанија има посебен дизајн, но повеќето авиони се скоро секогаш бели. Ова може да значи дека компаниите имаат слични шаблони и нивните авиони изгледаат слични едни на други со единствената разлика што делови од авионите се обоени со различна боја. Сепак, повеќето од авионите се уште се бели. Зошто е тоа така?

Белата боја заштедува пари

Бојата на авионот ја зголемува вкупната тежина на авионот од 272 на 544 килограми во зависност од моделот на авионот. Тежината, секако, ја зголемува потрошувачката на гориво што авионот ја согорува, што е слично на превезување дури осум дополнителни патници. Отстранувањето на оваа непотребна тежина ги прави летовите поевтини, а помалата потрошувачка на гориво значи помало загадување.

Белата боја не избледува толку брзо како другите бои, што значи дека авионот треба поретко да се бојадисува.

За боење на Боинг 747 се користат околу 545,53 литри боја, додека за боење на Боинг 767 потребни се околу 409,15 литри боја. Во парична смисла, бојадисувањето на комерцијален авион може да чини од 50.000 до 200.000 долари.

Секако, има и предност на белите авиони кога станува збор за промена на сопственоста. Многу авиокомпании и закуподавачи ги продаваат или изнајмуваат своите авиони на други авиопревозници, а нивното задржување бели го прави поевтино да се промени дизајнот или да се прилагодат на нова авиокомпанија.

Белата боја го прави авионот поладен

Оваа причина се надеваме дека е доволно јасна. Како што во лето се носи полесна облека за да апсорбира помалку топлина, така и белите авиони апсорбираат помалку топлина кога летаат на големи височини.Обојувањето на авион во бело помага да се рефлектира сончевата светлина и да се намали количината на енергија потребна за да се одржи удобност на авионот. На модерните авиони кои се направени од композитни материјали им е потребна уште поголема заштита од сонцето бидејќи може да се оштетат од УВ зрачењето, што е уште една причина зошто се користи бела боја.

Најдобар пример е Конкорд. Иако одамна беше повлечен од употреба, овој авион достигна брзина од 2 маха. Беше обоен со високо рефлектирачка бела боја за да ја издржи топлината што ја создава за време на суперсоничен лет. И носот и предните рабови на овој британско-француски авион со делта-крила може да достигнат температури до 127 °C.

Сепак, две недели во 1996 година, Конкорд на Ер Франс беше обоен сосема поинаку, претежно сино, како дел од рекламниот договор со Пепси. Бидејќи оваа боја ги немаше рефлектирачките квалитети на оригиналната бела боја, леталото можеше да патува само со брзина од 2 мах 20 минути. Да летала подолго, авионот би имал ризик од прегревање.

Безбедност и одржување на авионите

Настрана економичноста и функционалноста, белите авиони се полесни за одржување бидејќи на техничарите им е многу полесно да забележат каква било штета. Ова овозможува истекување на масло, пукнатини и други дефекти веднаш да се откријат и поправат. Боење на леталото во бело, исто така, помага да се избегнат удари од птици со тоа што ќе им се дозволи да го видат леталото и да избегнат судир.

Ако го обоите авионот во потемна боја, тој ќе се спои со земјата и ќе ја намали способноста на птицата да го гледа. Истото може да се каже и за потрагата и спасувањето бидејќи белиот труп им помага на спасувачите многу полесно да го видат местото на несреќата.

Шарени исклучоци

Има, се разбира, исклучоци од правилото. Ер Нов Зеланд обои некои од своите авиони во црно како дел од маркетиншкото партнерство со Tourism New Zealand во вредност од 13,3 милиони долари. Неодамна влезе во историјата со испораката на првиот целосно црн авион Ербас А321нео со брендот на Star Alliance.

Слично на тоа, евтините носачи често ги фаворизираат шарените палети на бои. Таков пример е easyJet, иако неговиот целосно портокалов млаз беше еднократен. Во меѓувреме, не-белите дизајни се стандардни на PLAY, Southwest Airlines, Spirit Airlines, Wizz Air и поранешниот Wow Air во Исланд.

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име