Дома Здравје Пет јасни знаци дека на вашето тело му фали витамин Д

Пет јасни знаци дека на вашето тело му фали витамин Д

141
0

Ниското ниво на витамин Д може да доведе до сериозни здравствени проблеми – пет јасни знаци дека на вашето тело му фали витамин Д.

Покрај изложеноста на сончева светлина, каде што се синтетизира витамин Д во организмот, овој есенцијален витамин може да се додаде во додатоците во исхраната и храната збогатена со витамин Д.

Витаминот Д, еден од витамините кои се растворливи во маснотии, е познат и како витамин сонце, бидејќи нашето тело, благодарение на сонцето, го синтетизира и произведува преку кожата. Зголемениот внес е препорачан од научниците дури и за време на оваа пандемија.

И додека некои секојдневни намирници како јајца, мрсна риба и печурки го содржат овој витамин, недостатокот е сè уште чест проблем, а многумина можеби дури и не знаат дека се случил.

Ако мислите дека страдате од недостаток на витамин Д, еве неколку вообичаени несакани ефекти.

Замор

Заморот може да има многу причини кои не се поврзани дури и со спиењето. Тоа е состојба која може да се манифестира и преку ниско ниво на енергија, губење на мотивацијата и едноставно истоштеност. Недостатокот на витамин Д е една од главните причини за замор што често се занемарува, но не треба да се занемари, едноставно затоа што е витамин кој произведува енергија.

Научниците веќе подолго време се сомневаат во поврзаност помеѓу заморот и ниското ниво на витамин Д, но само неодамна се потврдија овие верувања.

Во студија од 2016 година, истражувачите зедоа 120 волонтери кои страдаа од хроничен замор и недостаток на витамин Д. По студијата, оние кои примале дози на витамин Д забележале значително подобрување на нивото на енергија.

Депресија

Ниско ниво на енергија присутно кај луѓе со ниско ниво на витамин Д исто така може да доведе до или да биде во корелација со депресија. Но, сè уште е потребно многу истражување. Истражувачите од Институтот за клиничка медицина проучувале депресија кај дебели луѓе и прекумерна тежина за да пронајдат ефект на додаток на витамин Д врз симптомите на депресија.

После една година, симптомите се подобрија, што укажува на можна каузална врска помеѓу земањето витамин Д и подобрувањето на симптомите на депресија.

Бавно заздравување на раните

Бавното заздравување на раните укажува на недостаток на хранливи материи во телото. Ако откриете дека на раните им треба многу повеќе време да зараснат одеднаш, проверете ги нивоата на витамин Д.

Всушност, истражувањето спроведено од истражувачката група за лекување на рани третираше дермални фибробласти инфицирани со витамин Д (слојот на кожата одговорен за создавање на сврзно ткиво за да му помогне да се опорави од повредата).

Затоа, истражувачите беа во можност да заклучат дека витаминот Д може да игра важна улога во подобрувањето на заздравувањето на раните кај пациенти со недостаток на витамин Д.

Намалена густина на коските

На многу постари лица со остеопороза и рахитис им е кажано дека виновник за ова е недостаток на калциум, а всушност тоа може да биде недостаток на витамин Д.

Калциумот помага во градењето и одржувањето на коските, додека витаминот Д му помага на телото да апсорбира калциум. Како резултат, некои видови млеко се збогатени со витамин Д. Една студија од 2014 година вели дека возрасните со недостаток на витамин Д имаат поголема веројатност да развијат болка во колкот и коленото.

Често воспаление

Витаминот Д му помага на нашиот имунолошки систем да функционира подобро, а неговиот недостаток е поврзан со автоимуни болести, како и со зголемена подложност на инфекции.

Клиничко испитување на улогата на витамин Д во начинот на функционирање на имунолошкиот систем покажа дека тој може да игра улога во спречување на инфекции, па дури и може да се користи во третман на вирусни, бактериски и габични инфекции.

Понатаму, прегледот покажа дека неколку други состојби како што се туберкулоза, псоријаза, егзема, кронова болест, грип, инфекции на уринарниот тракт и инфекции на окото исто така можат да имаат корист од витамин Д.

Витамин Д може да се добие од нашето тело на три начини:

изложување на сонце, што ја охрабрува нашата кожа да „произведува“ витамин Д (дури 80 проценти од дневните потреби)

Од храна, првенствено од жолчка од јајце, масло од треска, од масна риба како лосос, харинга и туна и млеко, млеко од соја и свежо исцеден сок од портокал.

Витаминот Д се синтетизира преку кожата под дејство на сончева светлина само ако брановата должина на сончевите зраци е доволна за да се постигне одреден интензитет, а тоа е можно претежно само во лето.

Претходна објаваТрик за сочна и кремаста салата од компир!
Следна објаваИ јадењето на овошје има свој тајминг, еве кога е најдобро да се јаде…

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име