Дома Здравје Овој зачин може да помогне во намалувањето на високиот холестерол, според диететичарите

Овој зачин може да помогне во намалувањето на високиот холестерол, според диететичарите

2694
0

Овој зачин може да помогне во намалувањето на високиот холестерол, според диететичарите

КУЛИНАРСКИТЕ зачини го подобруваат вкусот на храната. Некои од нив се проучувани со години за здравствени и медицински цели, а употребата на зачини за ароматизирање на храната овозможува помалку сол и маснотии во готвењето. Ова е корисно за многу здравствени состојби, особено за оние со висок холестерол. Иако ниту една храна или зачин не може да го излечи високиот холестерол, некои зачини може да имаат поголем ефект врз холестеролот од другите.

Високиот холестерол е еден од претходниците на срцевите заболувања и го зголемува ризикот од формирање на наслаги во артериите. Може да ги стесни артериите, предизвикувајќи атеросклероза, што го зголемува ризикот од срцев или мозочен удар.

Редовната физичка активност, престанокот со пушење, намалувањето на стресот и исхраната може да влијаат на холестеролот. Исто така, исхраната богата со влакна е поврзана со здравјето на срцето и намален ризик од срцеви заболувања. Зачините исто така можат да ја подобрат способноста на телото да го одржува холестеролот во здрав опсег.

Циметот може да биде корисен за намалување на високиот холестерол

Високиот холестерол често се поврзува со високо ниво на гликоза, а докажано е дека циметот помага во намалување на шеќерот во крвта кај луѓето со дијабетес. Содржи и антиинфламаторни својства, па кога се користи како замена за масти, шеќер и сол, придонесува за здрава исхрана за срцето.

„Луѓето со висок холестерол треба да вклучат зачини како цимет, кајен, лук, ѓумбир и куркума во нивната исхрана, ако веќе не го вклучиле тоа“, изјави нутриционистот Џордан Хил за EatingWell.

Повеќето од истражувањата за врската помеѓу циметот и холестеролот се фокусираа на употребата на додатоци во исхраната кои содржат цимет кај луѓе кои имаат дијабетес или метаболички синдром. Дозите варираат од приближно 1.500 милиграми до 6 грама дневно. Повисоките дози, над 1.500 mg на ден, беа поврзани со корисни ефекти врз HDL, добриот холестерол.

Сепак, потребни се дополнителни истражувања за да се одреди дозата и времетраењето на третманот за да се постигне позитивен ефект.

Додавањето цимет во исхраната без севкупна промена нема да го намали холестеролот

Диететичарот и нутриционист Рене Корчак забележува: „Тешко е да се каже дека одредени зачини целосно го намалуваат нивото на холестерол, бидејќи истражувањето е донекаде неконзистентно поради различните стратегии на студијата, популациите на студијата и количините или формите на зачини“.

Затоа, суплементите со цимет треба да се користат како додаток на промени во животниот стил, исхрана богата со влакна и редовна физичка активност, а не како замена.

Значи, заменувањето на солта, шеќерот и заситените масти со цимет е одличен начин за подобрување на вашето здравје. Но, иако податоците за циметот и холестеролот се ветувачки, едноставното додавање цимет во вашата исхрана без промена на севкупниот начин на живот нема да го намали холестеролот.

„Во секој случај, доколку сакате да го намалите нивото на холестерол, задолжително консултирајте се со квалификуван здравствен работник“, заклучува Корчак.

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име