Дома Здравје Која банана е поздрава, жолта или зелена? Едната може да ви создаде...

Која банана е поздрава, жолта или зелена? Едната може да ви создаде доста голем проблем

5347
0

Која банана е поздрава, жолта или зелена? Едната може да ви создаде доста голем проблем

Бананите се познати по нивната висока содржина на калиум, кој е корисен за здравјето на срцето и регулирање на крвниот притисок.

Сепак, некои нутриционисти ги нарекуваат „чоколади во жолто пакување“ поради нивната висока содржина на шеќер.

Дали ова популарно овошје е навистина толку корисно за нашето здравје или е само бонбона во друга форма? Кои се предностите и недостатоците на бананите и дали треба да ги јадеме секој ден?

Здравствените експерти долго време ги фалат бананите, што не е изненадувачки. Според препораките на Светската здравствена организација, бананите се една од петте намирници кои треба да се консумираат секој ден за да се намали ризикот од сериозни здравствени проблеми, како што се срцеви заболувања, мозочен удар и одредени видови на рак.

Една банана содржи околу 90 калории и е богата со калиум, есенцијален минерал кој помага во контрола на високиот крвен притисок. Иако бананите не се омилени на сите, како што е случајот со тенисерот Енди Мареј кој ги јаде поради нивната хранлива вредност наместо нивниот вкус, нивните здравствени придобивки се непобитни.

Интересно е тоа што здравствените придобивки од бананите зависат од нивната зрелост, вели нутриционистот Пени Вестон. Зелените банани имаат повеќе влакна и помалку шеќер, додека зрелите банани имаат помалку влакна и повеќе шеќер.

Придобивките од бананите:

Богата со калиум: Калиумот е неопходен за здравјето на срцето и крвниот притисок. Една банана обезбедува околу 10% од дневните потреби за калиум.

Извор на витамин Ц: Една банана со средна големина обезбедува околу 10% од дневните потреби за витамин Ц, кој е важен за имунитетот, здравата кожа и заздравувањето на раните.

Го помага варењето: бананите содржат влакна кои се добри за дигестивниот систем и можат да го ублажат запекот.

Тие даваат енергија: бананите содржат природни шеќери кои обезбедуваат енергија без маснотии и холестерол, што ги прави идеални за спортистите.

Го намалува ризикот од рак: Истражувањата покажуваат дека незрелите банани можат да го намалат ризикот од одредени видови на рак.

Недостатоци на бананите:

Премногу калиум: Јадењето премногу банани може да доведе до хиперкалемија, што е опасно за луѓето со оштетување на бубрезите.

Може да предизвика надуеност: Некои луѓе може да доживеат надуеност или гасови поради сорбитол, природниот шеќер алкохол во бананите.

Го зголемува нивото на шеќер во крвта: бананите можат брзо да го подигнат нивото на шеќер во крвта, што може да биде проблематично за дијабетичарите.

Може да доведе до зголемување на телесната тежина: Прекумерното консумирање банани може да доведе до зголемување на телесната тежина поради високата содржина на јаглени хидрати и шеќер.

Не е идеално пред спиење: Високото ниво на мелатонин во бананите може да предизвика немирен сон кај некои луѓе.

Заклучокот на нутриционистот Пени Вестон е дека консумирањето банани е прашање на личен избор. „Ако сакате банани, слободно јадете ги, но не повеќе од две дневно“, вели Вестон. „Слушајте го вашето тело и прилагодете ја исхраната според тоа како се чувствувате.

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име