Дома Uncategorized @mk ДИЕТА ЗА ДИЈАБЕТИЧАРИ: ШТО ДА ЈАДАТ И ШТО ДА ИЗБЕГНУВААТ

ДИЕТА ЗА ДИЈАБЕТИЧАРИ: ШТО ДА ЈАДАТ И ШТО ДА ИЗБЕГНУВААТ

669
0

ДИЕТА ЗА ДИЈАБЕТИЧАРИ: ШТО ДА ЈАДАТ И ШТО ДА ИЗБЕГНУВААТ
Дијабетесот е хронична болест која се јавува кога панкреасот не произведува доволно инсулин или кога телото не може ефективно да го користи овој хормон кој помага во регулирање на нивото на шеќер во крвта. Правилната дијабетична исхрана и здравиот начин на живот може да им помогнат на дијабетичарите да одржат здраво ниво на шеќер во крвта, да го намалат ризикот од срцеви заболувања, да го регулираат крвниот притисок и да го подобрат квалитетот на животот.

Исхрана за дијабетичари

Диетата за дијабетичари има за цел да го намали внесот на едноставни јаглехидрати (како што се рафиниран шеќер и мед), рафинирано брашно (се наоѓа во белиот леб и белите тестенини), масти (како пржена храна и путер) и масни протеини (како што се месото, јајца и сирење). Прекумерното консумирање на овие намирници може да предизвика скок на шеќерот во крвта, предизвикувајќи нерамнотежа.

Исхрана за дијабетичари – што да јадат
Диетата за дијабетичари треба да даде приоритет на внесувањето храна богата со растителни влакна, како што се овошје со кора, свеж зеленчук и цели зрна. Сепак, тие треба да се консумираат умерено. Дури и ако се здрави, прекумерното внесување исто така може да предизвика покачено ниво на шеќер.

Исто така, треба да се претпочита храна со здрави масти како маслиново масло и посни протеини како што се бела риба и пилешко .

Се препорачува:
Цели зрна: особено пченично брашно и ориз, тестенини од цели зрна, овесна каша и киноа
Мешунки: како грав, соја, наут, леќа и грашок
Зеленчук: по можност свеж зеленчук, како зелена салата, домати, ракета, блитва, тиква и кромид
Посно месо: како бела риба, пилешко, посни парчиња говедско месо
Овошје: особено свежо овошје што може да се јаде цело или исечено, како што се портокали, папаја, праски, ананас, круши и мандарини
Здрави масти: како авокадо, кокос и растителни масла (како екстра девствено маслиново масло и масло од авокадо)
Јаткасти плодови и семиња: како што се костени, лешници, ореви и кикирики
Млеко и млечни производи: Претпочитајте обезмастени производи кои се незасладени, како што се обезмастено млеко, грчки јогурт и бели сирења како рикота и урда
Забелешка за овошјето: Иако тие треба да бидат дел од вашата исхрана, овошјето треба да се консумира во мали количини бидејќи содржи природни шеќери. Треба да имате една порција овошје по оброк. Еве неколку упатства за количините:

1 средно парче цело овошје, како јаболко, банана, портокал, мандарина или круша
2 тенки парчиња големо овошје, како што се лубеница, диња, папаја или ананас
1 грст мало овошје, како што се 8 грозје или цреши
1 лажица сушено овошје, како суво грозје или сливи
Покрај тоа, треба да избегнувате конзумирање на овошје заедно со храна богата со јаглени хидрати, како бел ориз, леб и слатки.

Јакон , коренов зеленчук налик на компир, е многу нискокалоричен и богат со пребиотски влакна кои помагаат во контролата на нивото на шеќер. Ова е одлична опција за дијабетичари.

Добра и лоша храна за дијабетичари

Што да се избегнува
Дијабетичарите треба да избегнуваат храна која содржи многу шеќер или едноставни јаглехидрати. Исхраната за дијабетичари не треба да ја вклучува следната храна:

Шеќер и слатки воопшто
Мед, овошен желе, желе, мармалад, колачи и колачиња
Чоколадо и секакви бонбони
Зашеќерени пијалоци, како сода, преработени сокови и чоколадно млеко
Зеленчук од семејството на туберкули , како што се компири, слатки компири и јамови, бидејќи содржат многу јаглехидрати и треба да се консумираат во мали порции
Преработено месо, како што се пршута, мисиркини гради, виршли, колбаси, сланина, мортадела и салама
Алкохолни пијалоци, како што се пиво, вино и ликери
Исхрана за дијабетичари – пример за тридневно мени
Следната табела покажува тридневен план за оброци за дијабетичари:

1-ви ден
Појадок: 1 шолја црно кафе + 1 парче интегрален леб + 1 омлет од јајце
Утринска ужина: 1 јаболко + 10 индиски ореви
Ручек или вечера: 2 лажици ориз од цело зрно + 3 лажици грав + 1 пилешки гради на скара + рендан морков и блитва, пржени на маслиново масло + 1 цел портокал
Попладневна ужина: 100 гр обезмастено грчки јогурт + 1 мандарина
2-ри ден
Појадок: 1 шолја незасладено кафе со обезмастено млеко + ½ папаја + 1 изматено јајце
Утринска ужина: 1 шолја зелен сок + 2 парчиња бразилски ореви
Ручек или вечера: Риба печена на маслиново масло + 2 лажици компири, брокула и карфиол + 1 круша со кора
Попладневна ужина: 100 гр грчки јогурт + 1 јаболко
3-ти ден
Појадок: 1 грчки јогурт + 1 парче леб од цело зрно + 1 парче рикота сирење
Утринска ужина: 1 испасирана банана + 1 лажица овес
Ручек или вечера: 1 топка тестенини од цело зрно со мелено месо и домашен сос од домати + салата од зелена салата, домат, суров и рендан јакон компир + 2 тенки парчиња диња
Попладневна ужина: 1 шолја црно кафе + 1 парче торта од цело зрно + 2 ореви

Овој план за оброци е само пример за тоа што можете да го вклучите во вашата исхрана. За оптимално управување со дијабетесот, треба да се консултирате со вашиот лекар и диететичар за темелна евалуација.

Заклучок
Исхраната игра важна улога во управувањето со дијабетесот. Диетата за дијабетичари треба да биде богата со растителни влакна, здрави масти и протеини и да избегнува храна која содржи многу шеќери и едноставни јаглехидрати.

Исто така, важно е дијабетичарите да јадат помали оброци почесто во текот на денот и да избегнуваат долги периоди без храна. Следењето на овие упатства заедно со редовната физичка активност и управувањето со стресот може да помогне да се контролира дијабетесот и да се подобри здравјето.

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име