Дома Здравје Стомакот најмногу го иритираат овие 10 намирници кои го отежнуваат варењето

Стомакот најмногу го иритираат овие 10 намирници кои го отежнуваат варењето

442
0


Храната ни обезбедува есенцијални хранливи материи, ни дава енергија и дури може да ни помогне да се бориме против болестите. Сепак, овие придобивки не се однесуваат на сите видови храна. Всушност, во некои случаи има сосема спротивен ефект – одредени видови храна всушност можат да предизвикаат здравствени проблеми, воспаленија, иритација и да ни ја одземат енергијата. Најлошо од сè, конзумирањето одредени намирници во големи количини може да го напрега еден од главните играчи во дигестивниот процес – желудникот. Овие 10 намирници се сметаат за најлоши за желудникот, предизвикуваат надуеност и го отежнуваат варењето.

  1. Пржена храна – Пржената храна содржи многу масти и може да предизвика дијареа. Богати сосови, масни парчиња месо, намази со путер и крем исто така може да предизвикаат проблеми. Експертите препорачуваат пржената храна да се замени со печени и лесни сосови, кои наместо путер или павлака содржат зеленчук.
  2. Цитрус – Бидејќи се богати со влакна и кисели, цитрусот може да го иритира желудникот кај некои луѓе. Избегнувајте портокали, грејпфрут и други агруми доколку имате стомачни проблеми.
  3. Вештачки шеќер – Ако користите премногу гуми за џвакање без шеќер направени со сорбитол, може да добиете грчеви и дијареа. Храната направена со овој вештачки засладувач може да ги предизвика овие проблеми. Американската агенција за храна и лекови (ФДА) предупредува дека може да добиете дијареа ако јадете 50 или повеќе грама сорбитол дневно , иако дури и многу помали количини наводно предизвикуваат проблеми кај некои луѓе.
  4. Премногу влакна – Храната богата со здрави јаглехидрати, како што се цели зрна и зеленчук, се добри за варење. Но, ако почнете да јадете многу од нив, вашиот дигестивен систем може да има проблеми со прилагодувањето. Резултатот е гас и надуеност. Затоа постепено зголемувајте ја количината на влакна што ги јадете.
  5. Грав – Гравот е полн со здрави протеини и влакна, но содржи и тешко сварливи шеќери кои предизвикуваат гасови и грчеви, а нашите тела немаат ензими за да ги разградат . Затоа бактериите во нашите црева ја преземаат таа работа, ослободувајќи ги добиените гасови. Затоа, се советува гравот да се потопува во вода најмалку 4 часа пред да се готви за да се ослободите од некои од проблематичните шеќери.
  6. Зелка и нејзините „роднини“ – Растовитиот зеленчук, како што се брокулата и зелката, ги содржи истите шеќери како и гравот, кои предизвикуваат гасови во желудникот. Овој зеленчук е исто така богат со растителни влакна кои може да го отежнат варењето . Овие намирници многу полесно се варат ако се јадат сирови отколку варени, па наместо да готвите слатка зелка, јадете салата од свежа зелка.
  7. Фруктоза – Храната засладена со фруктоза, како газирани сокови, слатки, овошни сокови, колачи… некои луѓе воопшто не ги сакаат бидејќи тешко се вари, што може да предизвика дијареа, надуеност и грчеви.
  8. Зачинета храна – Некои луѓе добиваат варење или металоиди откако ќе јадат зачинета храна, особено голем оброк. Истражувањата покажуваат дека лутата состојка во чили пиперките, наречена капсаицин , може да биде главниот виновник за овие проблеми.
  9. Млечни производи – Доколку забележите дека млечните производи предизвикуваат дијареа, надуеност и гасови по консумирањето, можеби сте нетолерантни на лактоза. Ова значи дека немате ензим што го вари шеќерот во млекото и другите форми на млечни производи. Лекарите препорачуваат да се избегнува таква храна или да се користи пилула која го содржи ензимот што недостасува.
  10. Пеперминт – Оваа храна за ладење може да ги релаксира мускулите на врвот на желудникот, што предизвикува храната да се движи назад во хранопроводникот. И ако тоа се случува често, киселините се следниот проблем што следи. Слично се случува и поради консумирање чоколадо или кафе. Експертите велат дека е можно да се намали притисокот што ја турка храната назад од желудникот во хранопроводникот, ако некое лице го изгуби вишокот тежина, јаде помали порции и не легнува после јадење.
Претходна објаваЛошиот здив може да биде предизвикан од 10 работи за кои не сте знаеле
Следна објаваДомашна супа која штити од вируси

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име