Дома Живот Лоша навика: Ако дишите со устата, треба да го знаете ова

Лоша навика: Ако дишите со устата, треба да го знаете ова

1009
0

Длабокото дишење претставува размена на кислород и јаглерод диоксид.
Правилното дишење може да ги подмлади вашите внатрешни органи, да придонесе за подобри спортски резултати, да спречи ‘рчење, астма и автоимуни болести, па дури и да ја исправи сколиозата. Правилното дишење и чистите дишни патишта се исто така многу важни за оние со апнеја и можат да им го спасат животот.

И обратното е исто така точно. Неправилното дишење во текот на подолг временски период може да предизвика проблеми со компромитиран имунолошки систем, да доведе до напнатост во вратот, рамената и градите, што резултира со лошо држење на телото и послаби спортски резултати. Стоматолозите веруваат дека неправилното дишење придонесува за кариес и воспаление на непцата.

Дали знаете дека бебето не го зема првиот здив на овој свет преку устата? Новороденчињата воопшто немаат развиен рефлекс за дишење преку уста додека не наполнат три до четири месеци и дишат исклучиво преку нос. Затоа истражувавме зошто е добро да дишеме преку нос, што се случува со нашето тело кога дишеме преку уста и што всушност значи правилното дишење.


ДИШЕЊЕ СО УСТА
Освен ако не е лоша навика, може да претставува сериозен медицински проблем предизвикан од назална опструкција, алергија, респираторни инфекции, назални полипи и зголемени крајници, абнормалности во анатомската структура на дишните патишта и слично.

Џејмс Нестор, новинар на New York Times, Scientific American, San Francisco Chronicle и други реномирани медиуми, во својот бестселер „Breath – The New Science of the Lost Art of Breathing“ дошол до заклучок дека начинот на кој дишеме е исклучително важен за нашите здравје. Патувајќи низ целиот свет и разговарајќи со голем број истражувачи и практичари, тој докажа дека луѓето заборавиле како да дишат.

Иако не е доктор, туку се занимава со научно новинарство, неговата синтеза за дишењето, наместо во статија, заврши во цела книга, која ги учи луѓето како правилно да дишат од нула. Нестор смета дека денес повеќето луѓе дишат нередовно, дури 90 отсто од нив.


Нестор спроведувал и експерименти на себе – со денови дишел само преку устата и наизменично преку носот и ги забележувал промените во телото. Целосно го блокирал носот само 10 дена и притоа од неколкуминутно ‘рчење за време на спиењето преминал на четири часа ‘рчење во текот на ноќта. Тој разви апнеја, а нивото на стрес драстично му се зголеми. Неговиот нервен систем се распаѓаше и се чувствуваше ужасно.

Покрај тоа, тој заклучил дека дишењето од устата предизвикува многу потешкотии во нормалното функционирање на телото: се губи влагата, телото е под стрес, се зголемува крвниот притисок, го изложуваме телото на патогени микроорганизми и алергени, може драстично да го намали или уништи квалитетниот сон. , а може да влијае и на физиономијата на нашето лице.

ДИШЕЊЕ И СПОРТУВАЊЕ
Интересно е што најмногу енергија добиваме од дишењето, а не од храната и водата, а начинот на кој дишеме игра голема улога во спортските перформанси. Повеќето луѓе вдишуваат премногу воздух за време на вежбањето, што го оптоварува срцето и кардиоваскуларниот систем, според Нестор.

Многу спортисти ги подобрија своите резултати кога научија да дишат правилно, а дишењето од дијафрагмата носи многу придобивки за секој што го практикува. Со плитко дишење, напротив, му даваме до знаење на телото дека е под стрес и на тој начин создаваме физичка реакција на телото на стрес, што не е добро. Поради плиткото дишење, движењето на дијафрагмата е ограничено, додека длабокото дишење промовира размена на кислород и јаглерод диоксид, што може да го забави отчукувањата на срцето и да го стабилизира крвниот притисок.

ДИШЕЊЕ И СПИЕЊЕ
Што се однесува до спиењето, нарушувањата на дишењето влијаат на нормалниот сон. Ноздрите делуваат како филтер за бактерии и алергени, бидејќи дишењето преку нос е природно и нашето тело поефикасно го користи воздухот што го дишеме.

Кога во сон дишеме преку уста, ја сушиме усната шуплина и слузокожата на грлото, а спиењето со отворена уста ги оштетува забите исто како и газираните пијалоци пред спиење. Тоа е затоа што при суво грло и уста нема заштитен ефект на плунката, па со зголемување на нивото на киселина во текот на ноќта, доаѓа до ерозија и расипување на забите. Во нормални услови, нивото на pH во устата е околу 7,7, а спиењето со отворена уста ја намалува pH вредноста на 6,6.

ШТО МОЖЕМЕ ДА НАПРАВИМЕ
Бидете свесни за вашето дишење. Честопати минуваат денови без да помислиме дека здивнавме. Одвојте неколку минути дневно за себе и само дишете длабоко низ носот. Чувајте ги дишните патишта отворени, хигиената на носот е многу важна и не треба да се занемарува. Обидете се да спиете на страна или на стомак бидејќи лежењето на грб може да го отежне дишењето и излегувањето од белите дробови. Ако спиете на грб, крвните садови во носот стануваат покрвави, а ако има пречка за дишење преку нос, ќе дишете преку уста. Некои лекари дури ги советуваа пациентите кои боледуваат од коронавирусот да лежат на стомак токму затоа што можат подобро да дишат преку нос. Можете да си помогнете и со кревање на главата, користејќи перница.

Со оглед на тоа што во просек земаме 25.000 вдишувања дневно, а не можете да имате негативни последици од правилното дишење, само придобивки, вреди да се едуцирате за оваа основна вештина.

Претходна објаваДенес е Св. Ѓорѓија – за многу години име и куќна слава
Следна објаваЕдна поинаква посна пита со праз и ориз (рецепт)

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име