Дома Здравје Колку повеќе ЗАБИ ГУБИМЕ, толку ПОКРАТКО живееме

Колку повеќе ЗАБИ ГУБИМЕ, толку ПОКРАТКО живееме

319
0

Орална хигиена и животен век – колку повеќе заби губиме, толку помалку живееме. Ова е алармот што доаѓа од Фондацијата за орално здравје (OHF), глобална добротворна организација за орално здравје во Англија, која спроведе истражување што ја поврзува нашата долговечност со здравјето на забите.

Според истражувањето спроведено од некои истражувачи од Универзитетот Колумбија, оние кои ќе наполнат 74 години без да изгубат заб веројатно ќе доживеат 100 години.

Оние кои веќе изгубиле пет или повеќе заби на 65-годишна возраст имаат поголем ризик да заболат од болести како што се кардиоваскуларни болести, дијабетес, па дури и остеопороза.

Според OHF, забите мора да се сметаат за важни не само за чинот на џвакање, туку и како показател за физичката состојба.

Што да се прави тогаш? Секогаш треба да ги четкате забите најмалку два пати на ден, според OHF. Еве што треба да направите за да имате здрави заби.

  1. Внимавајте на исхраната, особено железото бидејќи е важно за здравјето на вашите заби.
  2. Не претерувајте со шеќерите.
  3. Џвакајте храна богата со растителни влакна за да ги исчистите забите и да ја стимулирате плунката, која содржи здрави материи за доброто на забното ткиво и ја зголемува pH вредноста на плакот.
  4. Јадете овошје и зеленчук кои се богати со витамини, кои придонесуваат и за оралното здравје.
  5. Пушењето е забрането: употребата на тутун, поради локалниот развој на високите температури и директното дејство на никотинот, предизвикува задебелување на најповршинскиот слој на мукозната мембрана, клеточни и васкуларни промени и предизвикува тумори на шуплината.
  6. Без алкохол: алкохолот се разградува со ензими природно присутни во устата и се претвора во супстанца наречена ацеталдехид, која ги оштетува пародонталните ткива. Освен тоа, алкохолните пијалоци, исто така поради високата содржина на шеќер, предизвикуваат орална ацидоза и предиспонираат за појава на ерозии и кариес.
Претходна објаваГрешки кои многу луѓе ги прават при мерењето на притисокот и затоа добиваат неточни резултати
Следна објаваКако да заспиете за помалку од 60 секунди

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име