Дома Здравје 3 совети како правилно да консумирате леб

3 совети како правилно да консумирате леб

189
0

Ова е лекција како да се јаде леб. Можеби мислите дека не ви треба, бидејќи цел живот јадете големи количини од оваа храна. Или неодамна целосно се откажавте од тоа, избегнувајќи ја корпата за леб во ресторанот како ваш најголем непријател. Сепак, овие вообичаени крајности се доказ дека треба да го преиспитате вашиот пристап кон оваа древна храна и да научите како да го извлечете максимумот од неа и во смисла на сетилно задоволство и исхрана.

И покрај сите разговори против јаглени хидрати, лебот може да биде многу здрав, особено ако е направен од цели зрна. Триесет грама интегрален леб обезбедува многу влакна, протеини, витамини од групата Б и есенцијални минерали, вклучувајќи калциум, железо, магнезиум и цинк, како и антиоксиданси, сето тоа во само 70 калории. Дури и белиот леб, кој често е рангиран со шеќер во однос на негативното влијание, бидејќи на сличен начин предизвикува скок на гликозата во крвта, нуди повеќе од празни калории поради витамините и минералите во збогатеното брашно од кое е направен (но секако не најздрав избор).

3 совети како правилно да консумирате компримиран леб

Има два проблема со кои многумина од нас се соочуваат кога е лебот во прашање: прво, многу е лесно да се претера, што ја нарушува исхраната и додава несакани калории. Второ, видовите леб што ги избираме се често несоодветни – мек, воздушен бел леб полн со адитиви. Ѓеврек за појадок, сендвич за ручек и неколку меки кифлички за вечера – ова е вообичаена шема што доведува до двојно повеќе од препорачаната дневна доза од 170 грама од сите житарки. Но, тоа не значи дека треба целосно да заборавите на лебот. Време е да се откажете од крајностите и да научите да уживате на избалансиран, здрав и задоволувачки начин. Овие три чекори можат да ви помогнат да го направите тоа:

  1. Инсистирајте на квалитет

„Квалитетниот“ пристап кон внесувањето леб – односно изборот само на леб со врвен квалитет – има и вкусни и нутритивни придобивки. Во суштина, знаете добар леб кога ќе го видите. Обично има карамелизирана, изедначена или крцкава кора и примамливо свежа и различна арома. Сепак, она што е внатре е важно.

Марк Фурстенберг, пекар и сопственик на Bread Furst , вели дека добриот леб се прави со едноставни состојки: „Ако посегнете по спакуван леб и видите нешто друго освен брашно, вода, сол, квасец и можеби малку мед, вратете го веднаш на полицата“, вели тој. Многу индустриски лебови се полни со тешко изговорливи адитиви – омекнувачи на квасец, средства за квасец и конзерванси – кои служат за забрзување на процесот на правење леб и продолжување на неговиот рок на траење. Но, најдобрите лебови се оние за кои е потребно долго време да се направат, содржат само неколку основни состојки и бараат долг период на ферментација. (Тие нема да траат вечно во вашата пекара, но може да се стават во замрзнувач.)

Овој древен процес дава совршен вкус и е корисен за здравјето. „Кога консумирате долго ферментиран леб, добивате зрнест вкус. Лебот треба да има вкус на ферментирани зрна“, вели Фурстенберг. Од здравствена гледна точка, процесот на ферментација го менува скробот во лебот, така што тој се вари побавно, што пак има корисен ефект врз шеќерот во крвта. Исто така, ја олеснува апсорпцијата на минералите. Овој ефект е најизразен кај лебот со квас, кој е многу ферментиран. Плус, кога лебот се прави на овој начин, мора да се џвака повеќе, што автоматски предизвикува да го јадете побавно, што помага при контрола на порциите и за ублажување на скоковите на шеќерот во крвта.

Важен е и видот на употребеното жито, а интегралните житарки се најдобри не само поради нивната хранлива вредност, туку и по нивниот вкус. „Мојот личен вкус се смени во корист на лебот од цело зрно бидејќи ми е многу поинтересен“, вели Фурстенберг.

La Brea Bakery, најдобрата пекара во САД кога е лебот во прашање, користи сорта пченица наречена Fortuna за својата нова линија на резервен леб. Лебот се прави од цели зрна и се ферментира во неколку фази. „Фортуна се одгледува поради својот интензивен вкус и го прави најдобриот леб“. Можете да го вкусите напнатиот и целосниот вкус на житарките. Исто како во старите времиња“, вели Ендрју Блок, бренд менаџер.

  1. Уживајте во вкусот

Спомнувањето на „старите времиња“ од страна на Блок нè воведува во поголемата тема за уживање во лебот на сличен начин како уживањето во виното. На пример, пакувањето на новата линија на La Brea Bakery има неколку елементи кои потсетуваат на етикета за вино: покрај името „Reserve“, го наведува и потеклото и староста на зрното и дава информации за вкусот на задната страна. Ова не е само добар маркетиншки потег, туку го одразува и почитувањето на уметноста на правење леб и нуди перспектива што може да ни помогне да ги промениме нашите навики поврзани со лебот на подобро.

На лебот треба да му се пристапува со исто ценење како што му пристапуваме на виното – тоа значи дека ги користиме сите наши сетила кога го јадеме, наместо само несвесно да го грицкаме. Следниот пат кога ќе јадете леб, забавете – за да го добиете целосното искуство. Обрнете внимание на бојата и дебелината на капакот и текстурата. Слушнете како крцка кората кога ќе ја скршите. Помирисајте парче леб, бидете свесни за неговата арома и кога ќе залакнете, почувствувајте ги сите суптилни вкусови и уживајте во него како што се топи кога го јадете.

Забавувањето и уживањето во храната ви помага да јадете помалку и да уживате повеќе без разлика што јадете, но исто така може да биде многу корисно да постигнете рамнотежа кога е лебот во прашање.

  1. Најдете рамнотежа

Изборот на вкусен леб од цели зрна со едноставни состојки и полека уживање во него значи дека можете да го извлечете максимумот од вкусот и хранливите материи и да спречите прејадување. Промената на начинот на кој го послужувате лебот со оброците може да ви помогне да постигнете подобра рамнотежа.

Наместо лебот да ја игра главната улога, дајте му секундарна улога – на масата. Направете сендвичи од едно парче леб или тост со зеленчук и здрави протеини. Исечете го лебот на тенки, не дебели, парчиња. Ако имате вага, измерете го парчето леб што го купувате (или, ако е претходно спакуван леб, прочитајте ја етикетата) за да почувствувате како изгледа порција од 30 грама и имајте го тоа на ум кога го послужувате. . Во ресторан побарајте на почетокот на оброкот да ви донесат корпа со леб, за да не се прејадете и да уживате во лебот како најубав додаток на оброкот.

Зарем не е прекрасно да се знае дека не мора целосно да се откажеш од лебот?

Извор: www.washingtonpost.com

Претходна објава7 здрави грицки
Следна објаваНиту дебелите луѓе, ниту дијабетичарите не треба да избегнуваат компири

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име