Дома Здравје Што се електролити и зошто се важни за здравјето?

Што се електролити и зошто се важни за здравјето?

621
0

Меѓу другото, тие ја балансираат количината на вода во вашето тело и го регулираат неговото ниво на pH вредност.

Невообичаени болки во мускулите, главоболки или гадење после вежбање може да направат да се чувствувате поразени и исцрпени. Гадење после вежбање може исто така да го исцица задоволството од испробувањето на новите фитнес предизвици или среќата од излегувањето од вашата комфорна зона. Што да правите кога работите напорно за да останете хидрирани, јадете хранливи оброци и редовно вежбате.

Што се електролити?

Веројатно сте виделе спортски пијалоци со раскошен состав кои ветуваат дека ќе донесат силна доза на електролити или природни минерали во вашето тело кои носат електричен полнеж. Натриум, калиум, калциум, бикарбонат, магнезиум, хлорид и фосфат се електролити и секој од нив игра важна улога во одржувањето на здравјето на вашиот мозок, срце, мускули и нерви.

Електролитите, кои се наоѓаат во крвта, урината и другите телесни течности, ја балансираат количината на вода во вашето тело и го регулираат неговото ниво на pH вредност. Тие, исто така, ги пренесуваат хранливите материи во вашите клетки и ги исфрлаат од клетките за да ве одржуваат хидрирани и хранети. Бидејќи електролитите го контролираат балансот на течности, тие се клучни за мускулната контракција, производството на енергија и речиси секоја биохемиска реакција во телото.

Како ќе знаете дали вашето ниво на електролит е ниско?

Да се ​​осигурате дека вашето тело одржува здраво ниво на електролити е клучно за енергија и добро чувство, особено по интензивно потење. Нерамнотежа може да се појави кога лицето толку многу се поти што губи повеќе натриум отколку што телото може да поднесе, заедно со други електролити како што се калиум, калциум и магнезиум. Други промени во животниот стил кои влијаат на нивото на водата во вашето тело – како што се постот или земањето лекови – може да предизвикаат ист тип на проблем. Истото важи и за борба против дијареа или дехидрација по повраќање.

Ниското ниво на електролити може да предизвика мноштво непријатни симптоми , кои се движат од главоболки, вртоглавица и гадење до неправилно чукање на срцето, грчеви во мускулите поврзани со вежбање и екстремен замор. Во тешки случаи, едно лице може да доживее хипонатремија која има симптоми како што се повраќање, отечени раце и нозе, немир, конфузија и дезориентација. Хипонатремија се јавува кога изгубениот натриум не се надополнува. Водата за пиење е од суштинско значење, но не ги надополнува електролитите по екстремна активност или болест.

Како да ги надополните вашите електролити?

Знаејќи како се чувствува електролитниот дисбаланс и кога е најверојатно тоа да ви се случи е првиот чекор кон одржување. Одржувањето на добра хидратација е исто така клучно; експертите советуваат да внесете приближно онолку вода колку што губите за да одржите рамнотежа. Без разлика дали штотуку успешно сте направиле нови вежби или не сте биле толку жешки, додавањето додаток на вода може да ви помогне побрзо и поефикасно да ги надополнувате клучните минерали. Често се препорачува додаток на електролит кој може да се меша со вода. Побарајте такви без синтетички бои или додаден шеќер.

Која храна и пијалоци имаат висока содржина на електролити?

Банани

Високиот калиум ги прави бананите лек кој има двојна должност кога станува збор за надополнување на вашите електролити. Една банана со средна големина содржи 422 мг калиум, што е речиси 10% од вашата дневна потреба.

Авокадо

Авокадото е полно со калиум – едно овошје со средна големина има околу двојно повеќе калиум од бананата! Додадете ги во смути, сендвич или салата.

Зелен лиснат зеленчук

Зелка, спанаќ, блитва содржат големи количини на електролити. Овој зеленчук е добар за нас на многу начини. Богати се извори на калциум, калиум и магнезиум.

Лубеница

Лубеницата е овошје богато со вода кое има висока содржина на калиум, натриум и фосфор. После тренингот изедете неколку парчиња или измешајте замрзната лубеница во смути.

Лимон

Лимонот, заедно со другите цитрусни овошја, има висока содржина на калциум и калиум. Исцедете ги во чаша топла вода со малку сол за да го надополните пијалокот.

Кокосова вода

Кокосовата вода е идеален пијалок кога ви се потребни електролити. Околу 2 дцл кокосова вода обезбедува околу 410 мг калиум, 65 мг натриум, 40 мг калциум и 17 мг магнезиум.

Млеко

Една чаша млеко содржи неверојатни 300 мг калциум, 400 мг калиум и 120 мг натриум, што го прави добар избор за оние кои не ги напуштиле млечните производи.

Претходна објаваНавики кои ве спречуваат да спиете добро
Следна објаваОва е грешка што сите ја правиме додека се чешламе

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име