Дома Психолошки совети Што можам да направам кога се чувствувам депресивно?

Што можам да направам кога се чувствувам депресивно?

803
0

Депресијата е многу често ментално нарушување. Бројот на луѓе кои страдаат од депресија во последно време рапидно се зголемува, а има се помалку луѓе кои не доживеале депресивна епизода соочени со некои животни тешкотии – смрт или болест на блиска личност, развод, финансиски тешкотии или други.

Симптомите на депресија може да варираат од благи до сериозни, тешки. Поплаките може да станат хронични или да се појават со појава на проблем, трауматски настан или слично, и вклучуваат:

намален интерес за активности во кои личноста вообичаено ужива, кои му се допаѓаат
намалена или зголемена желба за јадење (што може да резултира со губење или зголемување на телесната тежина)
несоница или зголемена потреба за сон
чувствителност, замор и недостаток на енергија, немир
тешкотии со концентрација и внимание
лоша слика за себе
самоубиствени мисли (со самоубиствени мисли важно е да побарате стручна помош што е можно поскоро)

Неколку совети како полесно да се справите со депресијата:


ПОСТАВУВАЈ СИ ПОМАЛИ ЦЕЛИ
Кога се чувствуваме депресивни, самата помисла да мора да направиме нешто изгледа тешко. Затоа е важно да си поставувате мали цели и да ги решавате една по една, полека, трпеливо. Бидејќи е неопходно да се започне дури и за мал чекор, важно е да се направи ВИСТИНСКИОТ ЧЕКОР.

СТАНУВАЊЕ И СОБЛЕКУВАЊЕ ОД ПИЖАМИ
Секое патување започнува со вистинскиот чекор – станувањето од кревет и соблекувањето од пижами се првите чекори што треба да ги направиме во текот на денот. Колку и да е тешко, важно е да бидеме упорни, но и трпеливи со себе и да се охрабруваме, да се „храниме“ со позитивни мисли („Ајде, можеш!“)

ОДЕТЕ НА ПРОШЕТКА
Кога се движиме или вежбаме, нашето тело ослободува ендорфин – хормони кои го зголемуваат чувството на задоволство, ја потиснуваат болката, физичка и психолошка. Секојдневното движење најмалку половина час (најдобро би било во природна средина) може значително да ги ублажи симптомите на депресија.

НЕ ПЛАНИРАЈТЕ ПРЕМНОГУ
Важно е да не го пренатрупате дневниот распоред и да не бидете премногу строги со себе. Треба да се пофалите за секоја завршена задача, колку и да е мала/едноставна. Секоја завршена задача е чекор напред и нè зајакнува и ја зајакнува нашата самодоверба и мотивација.

ИЗБЕГНЕТЕ НЕГАТИВНОСТ
Нашиот мозок ја регистрира и обработува секоја наша мисла и затоа е важно да се „храниме“ со што повеќе позитивни, здрави мисли. Во тоа може да ни помогне избегнувањето следење на вестите, изборот што да гледаме/слушаме, избегнувањето на негативистички луѓе, фокусирањето на позитивни настани, луѓе, работи, благодарност и фокусирање на она што го имаме наместо на она што ни недостасува.

ЗАПИШУВАЊЕ
Добро е денот да го започнеме со разговор со себе и запишување на задачите што треба да ги направиме тој ден. Ставањето ознака „готово“ до задачата што ја решивме поттикнува чувство на постигнување и самозадоволство. Пишувањето дневник исто така се покажа како корисно. Тоа може да биде добар начин да ги организирате вашите мисли и чувства, што може да ги намали анксиозните и депресивните чувства.

СОРАБОТНИК
Важно е да се дружиме со луѓе и во исто време да избираме врски кои не исполнуваат, луѓе кои не издигнуваат. Треба да се даде можност и на волонтирањето бидејќи се покажа дека помагајќи им на другите и вклучувајќи се најмногу си помагаме самите на себе.

БАРАЊЕ НА ПОДДРШКА
Важно е да имате некој со кој можеме да разговараме за нашите чувства без страв од (пред)осудување, некој на кој му веруваме и од кого ќе се чувствуваме прифатени.

СПИЈ И ДОВОЛНО ОДМОРИРАЈ
Премногу или премалку сон влијае на нашето расположение. Осум часа сон треба да бидат доволни и треба да се стремите кон тоа. Депресијата може да биде многу исцрпувачка и може да ни го отежне постигнувањето на оваа цел, но не треба да се откажуваме.

Претходна објаваКачување по скали за да ослабеме
Следна објаваПоздраво згуснување на храната (наместо класична запршка)

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име