Дома Психолошки совети Што кога не можам да влијаам на изворите на стрес?

Што кога не можам да влијаам на изворите на стрес?

289
0

Ајде да почнеме од почеток, стресот не се појавува туку така, постојат извори на стрес. Ги има многу… Ајде да ги анализираме според тоа дали можете да влијаете или не на нив. Ако може да влијаете честитки…


Сепак, што се случува со оние извори на стрес што не можете да ги контролирате? Да речеме дека имате многу строг колега кој често е пасивно-агресивен во комуникацијата со вас. Да се согласиме дека тоа е извор на стрес на кој можете делумно да влијаете или воопшто не.

Да замислиме за момент дека не можете да влијаете на овој извор на стрес. Во тој случај, можете:
– Го избегнувате изворот на стрес – На пример, секогаш кога имате можност да избегнете разговор со колега, ќе побарате да се преселите во друг тим или ако ситуацијата е толку лоша, ќе ја промените компанијата.
– Се прилагодувате и прифаќате – На пример, знаејќи каква ви е врската, прифаќате иако ви е „тешко да разговарате со таа личност“ и наоѓате конструктивен начин да разговарате со неа (се прилагодувате).

Да повториме, извори на стрес кои не можеме да ги контролираме можеме да ги прифатиме, прилагодиме или избегнеме. Кога станува збор за прифаќање ајде да разјасниме.


1️⃣ Прифаќањето не значи дека ви се допаѓа
Само затоа што сте прифатиле нешто, како да имате колега со кој ви е тешко да комуницирате, не значи дека ви се допаѓа тоа, сакате или поддржувате.
2️⃣ Прифаќањето бара пракса
Прифаќање (глагол) – е активен процес кој е важно свесно да се практикува. Потребно е повеќе напор на почетокот, можеби фрустрација, тапкање напред-назад, но како и сè друго што се усвојува и практикува со текот на времето станува полесно и полесно.
3️⃣Прифаќањето не значи „Не можам да се променам“
Прифаќањето не значи рамнодушност, пасивност, откажување, неможност да се направи промена..
4️⃣Прифаќањето не значи дека така ќе биде засекогаш
Во врска со минатото, фокусирајте се на сегашноста со реален поглед на иднината. Не се откажувајте од идејата дека работите можат да се променат, затоа што во некои случаи може да создаде намалување на мотивацијата и дополнително страдање.
5️⃣Прифаќањето може да се практикува во сите области од вашиот живот
Извори на стрес, искуство, чувства, луѓе, изглед, емоции, идеи, верувања… Се применува за сите области од вашиот живот.

По прифаќањето, време е да се запознаете со најчестите показатели и ефекти од стресот, а дотогаш не заборавајте да го зачувате овој пост како потсетник за да го зачувате вашето ментално здравје.

Психолог Катерина



Претходна објаваРецепт: Полнети тиквички од рерна
Следна објаваЛошиот здив може да биде предизвикан од 10 работи за кои не сте знаеле

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име