Дома Психолошки совети Што е социјална болка и како да се справиме со неа?

Што е социјална болка и како да се справиме со неа?

286
0

Социјалната болка се дефинира како искуство на болка што произлегува од вистинска или потенцијална закана за чувството за социјална поврзаност . Најчесто се јавува поради прекин на односите со луѓе или поради смрт на некој близок. Тоа може многу да влијае на емоционалната состојба на една личност, па затоа е важно да знаете како да се справите со тоа.

Дознајте повеќе за тоа каква е социјалната болка подолу.

Што е социјална болка?
Како што веќе беше споменато, социјалната болка се однесува на болка што се јавува како резултат на меѓучовечко отфрлање или загуба што може да се манифестира во форма на прекин на врската со една личност, исклучување од социјална група, малтретирање или смрт на некој близок . Се јавуваат чувства на осаменост и изолација од другите луѓе.

Врска помеѓу социјалната и физичката болка
Една прегледна статија објавена во 2012 година во списанието Nature Reviews Neuroscience , врз основа на бројни невронаучни студии, заклучува дека постои врска помеѓу социјалната и физичката болка . Имено, истражувањата покажаа дека социјалната и физичката болка делат ист нервен систем во мозокот. Тоа значи дека при доживување социјална и физичка болка се активираат истите центри во мозокот.

Врската помеѓу социјалната и физичката болка не само што ја нагласува сериозноста на социјалната болка , туку и објаснува зошто искуствата поврзани со социјалната болка имаат таков ефект врз нашата емоционална состојба. Како и кај физичката болка, улогата на социјалната болка е да предупреди на заканата поврзана со нашата дружељубивост и да сигнализира дека не правиме дејствија што ја зголемуваат социјалната изолација.

Врската помеѓу социјалната и физичката болка, исто така, имплицира дека овие две болки може да се третираат на слични начини. Студијата објавена во 2010 година во списанието Psychological Science покажа дека лековите (конкретно, аналгетиците) кои се користат за физичка болка, исто така, можат да помогнат во намалувањето на симптомите на силна социјална болка.

Како да се справите со социјалната болка?
Секој од нас се сретнал или ќе наиде во одреден момент со чувство на социјална болка. Еве неколку работи што можете да ги направите за да го намалите тоа чувство.

Социјална поддршка
Социјалната поддршка вклучува поминување време со семејството и пријателите. Поддршката на саканите во тешки ситуации го зголемува чувството на социјална поврзаност и ја намалува осаменоста. Студијата од 2012 година објавена во списанието Social Cognitive and Affective Neuroscience покажа дека поминувањето време со пријателите ја намалува чувствителноста на социјалната болка предизвикана од исклучувањето од социјалната група.

Ако познавате некој кој минува низ социјално изолирана ситуација, контактирајте го и понудете му поддршка. Од друга страна, ако вие сте тој што поминува низ ситуација која предизвикува социјална болка, обидете се да поминувате повеќе време со вашите најблиски . Важно е да ја информирате околината низ која поминувате за да ви пружат соодветна поддршка.

Потсетници до најблиските
Истражувањата покажаа дека потсетниците на саканите можат да ја намалат физичката болка, што е потврдено со студија од 2009 година објавена во списанието Psychological Science . Забележано е дека симптомите на физичка болка се намалуваат кога учесниците ја гледаат сликата на партнерот. Ако не можете да поминувате време со саканите, сликите, видеата, пораките и писмата од саканите можат да послужат како добар потсетник за поврзаноста.

Одвлекување на мислите
Една од стратегиите за регулирање на емоциите е да се пренасочи вниманието. Прекумерното фокусирање на ситуација која предизвикува социјална болка може да го влоши чувството на болка. Наместо тоа, чувајте го вашиот ум окупиран со други активности што вообичаено уживате да ги правите – читање, гледање филмови, вежбање јога, вежбање итн. Иако пренасочувањето на вниманието не се смета за најдобра техника за регулирање на емоциите, понекогаш е сосема прифатливо.

Стручна помош
Доколку чувството на социјална болка не трае повеќе од 2 недели и постојано се чувствувате осамено и изолирано во овој период, се препорачува да отидете кај психолог или психотерапевт кој може да ви помогне да развиете стратегии за контролирање на негативните емоции. Поврзувањето само со психолог исто така може да ги намали чувствата на осаменост и социјална болка.

Претходна објаваНизок хемоглобин во крвта: Еве зошто се јавува и како да го вратите во нормала!
Следна објаваЗбогум лош здив! Направете чај од оваа популарна билка

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име