Дома Психолошки совети Што е психолошка отпорност, како може да се изгради и да ни...

Што е психолошка отпорност, како може да се изгради и да ни помогне да ги надминеме тешките ситуации?

477
0

Животот е полн со предизвици – различни проблеми, стресови, пречки, неуспеси и загуби. Справувањето со животните предизвици не е лесна задача. Некои луѓе полесно се соочуваат со животните предизвици, а некои повеќе. Изворот на стресот може да бидат семејни проблеми, партнерски односи, здравствени проблеми, финансиски проблеми, трауми и трагедии. Дознајте како да се справите со секојдневните предизвици, што е психолошка отпорност, дали може да се развие и што може да ни помогне во тоа.

Психолошка отпорност е како невидлив штит кој ни помага да станеме и да продолжиме понатаму по тешки и стресни ситуации, трауми и трагедии. Ние не се раѓаме со психолошки имунитет, туку го развиваме во текот на животот. Голем број луѓе кои доживеале трагедии и тешки искуства сведочат дека токму тешките ситуации придонеле за градење подобри односи со луѓето, поголемо чувство на сила и покрај ранливоста, зголемување на чувството за лична вредност, развој на духовноста и свеста дека животот е скапоцен.Многу стресно, дури и трауматските животни ситуации може да резултираат со психолошки напредок, односно посттрауматски раст.

Што прави тој невидлив штитпсихолошки отпор?

Потпирајќи се на поддршката од најблиските

Не се изолирајте и поминувајте сами низ тешките ситуации. Поддршката на грижливите луѓе во нашата средина е најважниот фактор психолошки отпор.Ако немате поддршка во семејството, можете да добиете социјална поддршка надвор од семејството, на пример од пријатели, членови на поширокото семејство, добри колеги, соседи или наставници . Изградете квалитетни меѓучовечки односи.

Потпирајќи се на нашите сили и способности за да го решиме проблемот

Запомнете ги вашите позитивни особини и вештини и начините на кои можете да ги користите за да ги решите проблемите. Верувајте дека сте способни да се соочите и да се справите со предизвиците што стојат пред вас. Ако мислиме дека ситуацијата може да се реши, има големи шанси да најдеме решение.

Оптимистички пристап кон животот

Некои луѓе превентивно „негуваат“ песимистички став, за да не се разочараат. На овој начин се ослабуваат себеси. Обидете се да најдете нешто добро во ситуацијата во која се наоѓате. Оптимизмот ни помага полесно да ги пребродиме тешките ситуации, ни дава повеќе волја и енергија.

Вештини кои можат да ни помогнат да се соочиме со тешкотии

1.Прифатете ја промената како составен дел од животот

Секоја промена сама по себе е стресна бидејќи бара адаптација, учење и стекнување нови вештини. Кога ќе ги прифатиме промените како составен дел од животот, ќе ни биде полесно да се прилагодиме на нив и да се справиме со несигурностите и несигурноста што тие ги носат со себе.

Понекогаш е тешко да се замисли решение и позитивен исход кога ќе ни се случи нешто тешко или болно. Во такви ситуации можеме да се потсетиме на луѓе кои поминале низ слични тешки ситуации. Ова ќе не мотивира да истраеме и да ги надминеме кризите.

2.Поставете си мали, остварливи цели

Чекањето работите да се решат сами, да бидеме подготвени, да стекнеме доволно самодоверба нè слабее и исцрпува, ја намалува нашата самодоверба и верба. Наместо тоа, секој ден да си поставуваме мали, остварливи цели. Доверба поради успехот во малите работи, тоа позитивно ќе влијае на нашата севкупна самодоверба.

3.Фокусирајте се на поширокиот контекст

Кога сме соочени со болка и имаме објективно големи проблеми, лесно можеме да се фокусираме само на проблемот. Порадиинтензивни емоции можеме да заборавиме на се што е добро. Да потсетиме дека тешката ситуација нема да трае вечно. Дали ќе останеме емотивно заробени во тешка ситуација зависи од нас. Благодарноста ни помага да запомниме дека има добро, дури и во тешки ситуации.

Претходна објаваДомашно пире од јаболка: Лесен и здрав десерт
Следна објаваНе ги фрлајте корите од костени! Користете ги за да ги оживеете прамените во вашата коса

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име