Дома Здравје ШТО ДА ЈАДЕТЕ ЗА ЗДРАВ ЦРН ДРОБ: Препораки во 16 точки

ШТО ДА ЈАДЕТЕ ЗА ЗДРАВ ЦРН ДРОБ: Препораки во 16 точки

695
0

Црниот дроб е еден од најголемите и најважните органи во телото. Тој е примарен орган за детоксикација и врши многу други функции, вклучително и метаболизирање на масти, јаглени хидрати и протеини, балансирање на хормоните, стабилизирање на шеќерот во крвта, помагање на варењето…

Нашиот црн дроб е нашиот филтер во телото. Тој е одговорен за исфрлање на вишокот токсини и гарантира дека нашето тело може да функционира правилно. Имајќи предвид дека нашиот црн дроб е многу важен за нашето целокупно здравје – треба да му помогнеме да функционира идеално со тоа што ќе внимаваме што и колку јадеме.

Ако не му помагате на црниот дроб, не може ни тој да ви помогне. Како последица на тоа се можни болести, како што е замастен црн дроб.

Секако, важно е и одржување на здрава и уредна телесна маса, а покрај здравата исхрана, важно е и редовно вежбање.

Проблемите со црниот дроб, како што е замастен црн дроб, кој е исклучително чест кај луѓето кои не се грижат за здрава исхрана, а најчесто не предизвикуваат никакви симптоми, болки и слично, па затоа обично се откриваат само ако лицето се подложи на некои тестови или , на пример, тестови на крвта како што се ензими на црниот дроб и слично.

Квалитетната исхрана е клучна за здравјето на црниот дроб .

Исхраната богата со витамини, минерали и антиоксиданси е исклучително важна. Следниве намирници имаат корисен ефект врз функцијата на црниот дроб:

  1. фамилија на зелка

Вклучува бриселско зелје, брокула, зелка, карфиол, кељ. Тие содржат фитонутриенти, каротеноиди и флавоноиди кои помагаат во неутрализирање на токсините. Тие исто така содржат глукозинолати – соединенија кои помагаат во детоксикација на токсините и тешките метали од крвта. Тие помагаат и при варење. Брокулата содржи витамин Е, кој е важен антиоксиданс за црниот дроб. Важно е да се комбинира зелката со здрави масти за подобра апсорпција на витамините растворливи во масти.

  1. Цвекло

Ова е коренест зеленчук кој е богат со антиоксиданси и хранливи материи како фолна киселина, пектин… Содржи значителни количини на влакна, манган, калиум, витамин А и витамин Ц. Тие ја подобруваат ензимската активност и го стимулираат протокот на жолчката.

3. јајца

Јајцата содржат сулфурни соединенија, имаат цела низа амино киселини, поради што се сметаат за извор на целосни и едни од најквалитетните протеини. Содржат и антиоксиданси како што се витамините А и Е, богат извор се на витамин Д и квалитетни масти.

  1. Агруми

Лимоните и лиметите содржат лимонска киселина, калиум, витамин Ц и биофлавоноиди. Овие хранливи материи помагаат да се подобри нивото на енергија, да се подобри детоксикацијата на црниот дроб и да се намали воспалението. Грејпфрутот има високо ниво на витамин Ц, фолна киселина, калиум, калциум, железо и антиоксиданси.

  1. Лиснат зелен зеленчук

Лиснат зеленчук со највисоки хранливи материи се спанаќот, кељот, блитвата, руколата, блитвата, блитвата и буката. Овие се одлични извори на калиум, манган и магнезиум. Тие исто така содржат хлорофил кој му помага на црниот дроб со неутрализирање на тешки метали и токсични хемикалии.

  1. Лук

Лукот е богат со алицин, витамин Ц, витамин Б6 и селен, кои играат улога во детоксикацијата. Алицинот е сулфурно соединение кое има антиоксидантни, антибиотски и антигабични својства. Селенот е природен минерал за детоксикација кој помага да се намали товарот на црниот дроб преку зголемување на антиоксидантната активност.

  1. Бобинки

Боровинките и брусницата содржат витамини, минерали и антиоксидантни фитонутриенти наречени антоцијани, кои на бобинките им даваат карактеристична боја. Антоцијаните покажаа антиоксидантни и антиинфламаторни ефекти.

  1. Билки

Билките како што се трн, ѓумбир, корен од глуварче, цилинтро, лук и куркума се моќни детоксикатори и помагаат во функционирањето на црниот дроб.

  1. Кафе

Содржи кофеин, органски киселини и полисахариди. Тие исто така содржат полифеноли кои имаат антиоксидантни и антиинфламаторни својства. Истражувањата покажаа дека кафето има заштитен ефект против развојот на замастен црн дроб и цироза на црниот дроб.

  1. Масна риба

Содржи омега 3 масни киселини кои ја подобруваат чувствителноста на инсулин и имаат антиинфламаторни својства, влијаат на намалување на мастите во црниот дроб, со зголемување на заштитниот ХДЛ холестерол и намалување на нивото на триглицериди.

  1. Ореви

Тие се одличен извор на здрави мононезаситени и полинезаситени масти кои штитат од таложење маснотии. Исхраната богата со јаткасти плодови е поврзана со намалено воспаление, отпорност на инсулин и оксидативен стрес и помала преваленца на замастен црн дроб. Благодарение на ова, тие можат да го подобрат липидниот профил и да помогнат во спречување на замастен црн дроб и воспаление.

  1. Мешунките

Како и гравот, леќата, наутот, сојата и грашокот не се само храна богата со хранливи материи, тие исто така содржат отпорен скроб кој помага во подобрување на здравјето на цревата. Јадењето мешунки може дури и да помогне во намалувањето на гликозата и триглицеридите во крвта, со што се намалува ризикот од развој на замастен црн дроб. Исто така, консумацијата на соја (без разлика дали се заменува порција месо или риба или со консумирање мисо супа, која содржи ферментирана соја) може да помогне во заштитата на црниот дроб, најверојатно затоа што сојата содржи висока содржина на протеинот β-конглицинин – познат по своите способност за намалување на нивото на триглицериди и евентуално заштита од таложење висцерални масти.Покрај тоа, тофуто е храна со малку маснотии која служи како добар извор на протеини, што го прави идеален избор доколку се обидувате да го ограничите внесот на масти.

  1. Овесна каша

Храната богата со влакна како овесната каша е поврзана со намален ризик од заболување на масни црниот дроб. Исхраната богата со влакна, како што е овесот, помага во регулирањето на триглицеридите, холестеролот и шеќерот и помага во спречување на болести како што е замастен црн дроб.

  1. Куркума

Високите дози на куркумин – активната состојка во куркумата – може да ги намалат маркерите за оштетување на црниот дроб кај луѓето со замастен црн дроб. Овој светло портокалов корен може да ги намали серумските нивоа на аланин аминотрансфераза (ALT) и аспартат аминотрансфераза (AST) – два ензими кои се покачени кај луѓето со замастен црн дроб.

  1. Сурутка

Многу добро помага за регенерација на црниот дроб. Сурутката ќе помогне во лекувањето на разни заболувања на црниот дроб, како што се замастен црн дроб, црн дроб оштетен од алкохол и други. Причината за тоа е бета-лактоглобулинот, кој го снабдува телото со амино киселини наречени BCAA, кои се многу добри за здравјето на црниот дроб. Ако сакате да го исчистите црниот дроб, сурутката е навистина добар избор.

  1. Артишок

Докажано е дека артишокот го намалува нивото на покачен холестерол и триглицериди во крвта со зголемување на разградувањето на холестеролот преку црниот дроб и елиминација на вишокот холестерол преку дигестивниот систем. Познато е дека артишокот совршено го чисти црниот дроб од токсините и придонесува за негова регенерација, благодарение на две многу корисни растителни материи – цинарин и силимарин. Цинаринот го стимулира црниот дроб да произведува жолчка, а силимаринот е вид на флавоноид кој ги штити клетките на црниот дроб и самите клеточни мембрани. Артишокот го стимулира производството на жолчка, која е многу важна за здравјето на црниот дроб, помагајќи во варењето на мрсната храна и апсорпцијата на мастите и го намалува нивото на липидите во крвта. Жолчката исто така игра улога во чистење на црниот дроб и целиот организам од токсини, ги ублажува негативните ефекти од консумирањето алкохол,

Претходна објаваТелото испраќа знаци: Симптоми кои укажуваат на постоење на згрутчување на крвта
Следна објаваМочна киселина во крвта

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име