Дома Здравје Со какви витамини е богата киселата зелка и за што се смета...

Со какви витамини е богата киселата зелка и за што се смета дека е ефикасна?

673
0

Се верува дека киселата зелка потекнува од Кина, уште пред 2.000 години. Со оглед на тоа што не постоеја современи начини за чување на храната во фрижидер и замрзнувач, единствен начин да не се расипува брзо беше процесот на ферментација.

Ферментацијата на зелката се смета за најстар начин на зачувување на зелката и затоа се смета за една од најважните намирници од 4 век п.н.е.

Денес киселата зелка најчесто се служи со оброци и е многу популарна во Централна Европа, пред се во Германија. Има бројни здравствени придобивки, имајќи предвид дека има доволно количество на витамини Ц и К, доволно влакна, а со железо ја зајакнува енергијата и имунолошкиот систем. Сепак, треба да биде умерено, бидејќи зелката се ферментира со сол и е полна со натриум.

Половина чаша кисела зелка задоволува 20 проценти од препорачаната дневна доза на натриум. Покрај тоа, содржи 13 калории, од кои 0 грама масти, 4 грама влакна, 7 грама јаглени хидрати, 2 грама шеќер и 1 грам протеини. Меѓу основните микронутриенти, содржи натриум, витамин Ц, витамин К, манган, железо, витамин Б6 и фолна киселина.

Сега кога ве запознавме со ова старо и многу корисно јадење, ви ги претставуваме неговите здравствени придобивки.

  1. Го подобрува варењето

Киселата зелка содржи пробиотици, здрави бактерии кои први се борат против токсините во организмот и штетните бактерии. Исто така, тие се способни да го стимулираат варењето, како и целокупното здравје и да ја спречат дијареата предизвикана од внесот на антибиотици. Истражувањата покажаа дека тие ја намалуваат и надуеноста и запек.

  1. Го подобрува имунолошкиот систем

Како што споменавме, оваа супер храна е богата со пробиотици и тие го подобруваат балансот на бактериите во желудникот, што го прави вашиот стомачен ѕид здрав, а не испушта несакани материи во остатокот од телото, со што го штити вашиот имунолошки систем. Понатаму, редовното внесување на храна богата со пробиотици, како што е кисела зелка, може да го намали ризикот од развој на инфекции, како што се настинки или инфекции на уринарниот тракт.

Ако навистина се разболите, земањето пробиотици може да ви помогне да закрепнете до три пати побрзо без употреба на антибиотици. Киселата зелка е богата и со витамин Ц и железо, кои дополнително го зајакнуваат имунолошкиот систем, а познато е дека зголемениот внес на витамин Ц за време на настинка може значително да го забрза закрепнувањето.

  1. Го намалува стресот и го одржува здравјето на мозокот

Иако вашето расположение може да диктира што јадете, можно е и обратното. Она што го јадете може да влијае на вашето расположение и функцијата на мозокот. Сè поголем број истражувања покажуваат дека тоа што го јадеме влијае на тоа дали ќе бидеме среќни или мрачни.

Создавањето здрава цревна флора го намалува стресот и го одржува мозокот здрав. Покрај тоа, пробиотиците од кисела зелка ја подобруваат меморијата, ги намалуваат симптомите на анксиозност, депресија, аутизам и опсесивно-компулсивно нарушување.

  1. Го зајакнува срцето

Голем број на влакна и пробиотици го намалуваат нивото на холестерол, додека витаминот К2 го намалува ризикот од срцеви заболувања со тоа што го спречува создавањето на наслаги на калциум во артериите. Во една студија, се покажа дека редовното внесување на витамин К2 го намалува ризикот од смрт од срцеви заболувања за дури 57% во период од седум до 10 години.

Додека друга студија покажа дека жените можат да го намалат ризикот од срцеви заболувања до 9% за секои 10 микрограми витамин К2 што го внесуваат дневно. На пример, една чаша кисела зелка содржи околу 6,6 микрограми од овој витамин.

  1. Придонесува за поцврсти коски

Витаминот К2 игра голема улога и за здравјето на коските. Знаеме дека жените кои влегуваат во менопауза имаат голем проблем со јачината на коските и густината на коските. Внесувањето на витамин К2 придонесува за побавно губење на коскената маса, а неколку студии покажаа дека редовното внесување на овој витамин, било преку исхрана или преку суплементи, може да го намали ризикот од фрактури на ‘рбетот или колкот за 60 до 80%.

Сега кога ги знаете главните придобивки од оваа суперхрана, на вас останува да одлучите дали сами да киселите зелка или да ја купите. Наша препорака е секогаш да ја направите сами, бидејќи точно ќе знаете што сте користеле. Затоа, би сакале да го привлечеме вашето внимание на фактот дека доколку одлучите да го купите, внимавајте да избегнувате додадени шеќери.

Претходна објаваОвие 3 хороскопски знаци најлесно се заљубуваат
Следна објаваСЕ БУДИТЕ СО ЗАТНАТ НОС? Причината може да биде ОВА нешто што го правите пред спиење

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име