Дома Здравје СОВЕТ: Кардиолог открил пет навики кои редовно ги следи и на тој...

СОВЕТ: Кардиолог открил пет навики кои редовно ги следи и на тој начин го спречува растот на лошиот холестерол

250
0

Високиот холестерол е светски здравствен проблем, а врз него големо влијание има и начинот на живот. Но, тоа значи дека и вие може да имате позитивно влијание врз него.

Холестеролот е липид неопходен за функционирање на телото, иако со него секогаш се поврзуваат негативни конотации. Тоа е восочна супстанца која нашето тело ја произведува за да создаде здрави клетки и одредени хормони. Ни треба за одржување на добро општо здравје, а можеме да го добиеме од храна како јајца, сирење, школки, пржена и преработена храна.

„Холестеролот е важен за нашите тела да функционираат, но премногу може да доведе до сериозни медицински проблеми и да го зголеми ризикот од срцеви заболувања, мозочен удар и срцев удар“, вели д-р. Раед Баргоут, кардиолог и началник за кардиоваскуларни болести во Меморијалната болница „Дигнити Хелт Глендејл“.

Секако, тој посочува дека постојат неколку видови холестерол, меѓу кои вкупниот, ХДЛ (добар), ЛДЛ (лош) и триглицеридите. Нивоата треба да се проверуваат почнувајќи од 20 години, вели тој, а потоа на секои 4-6 години потоа.

Високиот холестерол е светски здравствен проблем, а врз него големо влијание има и начинот на живот.

Што треба да знаете за високиот холестерол?

„Високиот холестерол се јавува кога нивоата на липиди се високи, сложен метаболички процес кој вклучува неколку органи почнувајќи со цревна апсорпција, хепатална синтеза и апсорпција на артерискиот ендотелен ѕид. Високиот холестерол може да биде последица на заболување на црниот дроб, ендокрини нарушувања како што се болести на тироидната жлезда и дијабетес , прекумерно консумирање алкохол или лоши навики во исхраната.Кај некои поединци, генетско нарушување е одговорно за хиперлипидемија“, објасни др. Баргоут.

Тој додава дека лошите навики во исхраната се секако еден од најголемите фактори на ризик за високите липиди. Познато е дека урамнотежената исхрана го намалува нивото на холестерол и го намалува ризикот од кардиоваскуларни заболувања. Најдобро би било да избегнувате преработена и висококалорична храна.

„Белиот леб, тестенините и оризот се состојат од едноставни јаглехидрати, а кога вашето тело ги консумира, се разградува во шеќер, што доведува до покачен шеќер во крвта и високо ниво на ЛДЛ“, вели др. Баргоут.

Следење и одржување

Јагдиш Хубчандани, професор по јавно здравје на Државниот универзитет во Ново Мексико, вели дека повеќето луѓе не го проверуваат нивото на холестерол. Но, тој нагласува дека таквите проверки можат да помогнат да се намалат нивоата за да се спречи долгорочно оштетување на крвните садови, срцето, мозокот и бубрезите, како и на другите органи на телото.

„Поточно, сериозните здравствени проблеми како што се срцев удар и мозочен удар може да се спречат со рано следење и одржување на здрави нивоа“, рече др. Хубчандани.

“Високиот холестерол нема никакви симптоми, освен ако не доведе до акутен панкреатит со покачени триглицериди. Или понекогаш доведува до наслаги на кожата, најчесто околу очните капаци, наречени ксантоми и ксантелазми”, вели др. Баргоут.

Тој додава дека токму поради тоа што високиот холестерол е асимптоматски, потребно е да се направат тестови на крвта. Тие можат да бидат упатства за промени во животниот стил и употреба на лекови.

Правилна употреба на лекови

Според др. На Хубчандани, на луѓето со висок холестерол лекарите редовно им препишуваат лекови. Ова може да се должи на генетиката што ја предизвикува, неможноста да се одржи здраво ниво поради начинот на живот или хронични здравствени проблеми.

„Важно е да се земаат лекови како што е пропишано, во исто време секој ден, во иста количина секој пат и да не се прескокнуваат лекови за да се добијат најдобри резултати. За жал, повеќе од една четвртина од возрасните на кои им се препишани лекови не ги земаат редовно или во правилна доза или онолку колку што се препишани лекарствата.Почитувањето на препишаните лекови може да го намали ризикот од сериозни срцеви заболувања за 25 проценти или повеќе“, рече др. Хубчандани.

Тој додава дека многу смртни случаи предизвикани од мозочен и срцев удар може да се спречат со правилна употреба на лекови кои го контролираат холестеролот.

Избегнувајте стрес и пушење

„Водечките причини за смрт во светот се поврзани со стресот и пушењето. Нивото на холестерол во крвта е директно поврзано со нашето ниво на стрес и навики за пушење“, вели др. Хубчандани.

Тој додава дека таквите навики можат да предизвикаат биохемиски и хормонални промени кои предизвикуваат нагли скокови на шеќерот во крвта, што на крајот го попречува метаболизмот на холестеролот.

„Прекумерното пушење и стресот се директно поврзани со количината и квалитетот на холестеролот што циркулира во нашата крв“, вели тој.

Тој додава дека управувањето со овие лоши навики може да доведе до брз пад на холестеролот во крвта и намалување на ризикот од смрт.

Намалете го внесот на шеќер и сол

За жал, исхраната на многу луѓе содржи многу шеќер и сол, кои директно или индиректно влијаат на холестеролот. Прекумерното внесување сол и шеќер обично е резултат на исхрана богата со преработена и висококалорична храна.

„Потрошувачката на храна богата со растителни влакна, витамини и минерали и пиење вода може да ја спречи желбата за нездрава храна, што доведува до намалување на нивото на холестерол. Зголемувањето на добриот холестерол и намалувањето на лошиот холестерол е директно поврзано со поздрава исхрана со ограничени количини шеќер и сол“, истакна др. Хубчандани.

Претходна објаваСовршен прилог: Пире од грашок
Следна објаваМинистерство за здравство: Лекарски совети за заштита од аерозагадување

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име