Дома Psychological advice СЕ за нападите на паника и анксиозност – Како да ги препознаете,...

СЕ за нападите на паника и анксиозност – Како да ги препознаете, спречите, контролирате?

450
0

СЕ за нападите на паника и анксиозност – Како да ги препознаете, спречите, контролирате?
Често слушаме дека некој доживеал напад на паника или анксиозност, но овие термини често се злоупотребуваат. Како навистина изгледаат овие напади и што треба да знаеме за полесно да се справиме со нив?

Напад на паника може да се случи во секое време
Во модерното време, кога стресот е незаменлив дел од нашето секојдневие, сè почесто е можно да се слушнат искуствата на луѓето кои се соочиле со напади на паника или анксиозност


Сепак, многу е важно да се знае дека секое чувство на грижа и страв не е паника или анксиозност, како и како да се препознаат ситуациите кога навистина се случуваат такви напади.

Психологот Анита Ѓуковиќ кажува како се разликуваат нападите на паника и анксиозноста, дали можеме некако да ги спречиме или да го скратиме нивното времетраење, како и како да постапиме ако некој наш близок минува низ ваква епизода .


Која е разликата помеѓу напад на паника и анксиозност?

Главната разлика помеѓу анксиозноста и нападите на паника е времетраењето и интензитетот на симптомите. Анксиозноста може да трае подолго и симптомите да бидат помалку интензивни, додека паниката обично трае помалку, но со исклучително силни симптоми.

Нападот на паника е акутен напад на интензивна анксиозност кој може да трае од неколку минути до часови. Симптомите на паника може да вклучуваат хипервентилација, тресење, гушење, потење, губење на контрола и обезличување.

Анксиозноста се однесува на чувство на вознемиреност, загриженост или нелагодност, обично за работи што може да се случат во иднина или во непознати ситуации. Оваа состојба е претежно хронична и може да предизвика физички симптоми како што се палпитации на срцето, потење, стомачни проблеми и мускулна напнатост.

Дали тие се јавуваат само кај луѓе кои веќе имаат анксиозно растројство или може да се случат некому?

Луѓето кои веќе страдаат од анксиозност или панични нарушувања имаат поголема веројатност да доживеат паничен напад. Доколку не се поврзани со анксиозност, најчесто се јавуваат кај луѓе кои доживеале некој голем стрес (смрт на блиска личност, големи промени, болест), злоупотреба на дрога и страв од јавно говорење итн.

Дали постои начин да се спречи овој напад?

Нападите на паника често имаат специфични предизвикувачи , како што се ситуации, места или луѓе кои предизвикуваат вознемиреност кај некоја личност.

Што ако детето постојано зборува за нападот, е вознемирено, не спие…? Еве како да им помогнете на најмладите да се справат по вестите за убиства
Симптомите како што се палпитации на срцето, конфузија, силно чувство на страв од лудило и губење на контрола може да бидат претходници на напад на паника, како и интегрални симптоми на самиот напад.

Идентификацијата на предизвикувачите, промената во перцепцијата, работата на себе многу помага да се спречи и целосно да се контролира нападот на паника.

Дали може на некој начин да се скрати, забрза, дали има техники за справување или треба да чекаме да помине?

Штом веќе се случи напад на паника, тешко е да се контролира ситуацијата, така што отпуштањето и прифаќањето на ситуацијата е многу корисно.

Исто така, важно е човекот да стане свесен дали нешто му претходи на нападот на паника, кои се мислите, местата или моделите на однесување кои секогаш водат до напад, како и каква е природата на самиот напад, колку долго тој трае и што обично му помага на човекот побрзо да го помине затоа што кај секого е различно.

Откако веќе се случи напад на паника, тешко е да се контролира ситуацијата

Би било добро човек во таа ситуација да вежба на одреден начин да дише и да го префрли фокусот од себе на околината, внимавајќи каде се наоѓа во моментот, какви бои, луѓе и предмети го опкружуваат.

Исто така, важно е, доколку има можност, да побара помош и да разговара со блиска личност.

Како да му помогнете на лице кое доживува напади на паника и/или анксиозност?

Важно е да бидете нежни и внимателни со личноста која го доживува нападот на паника. Обидете се да ја разберете без осудување .


Помогнете му на личноста да се фокусира на околината, потсетете ја на промената во дишењето и многу е важно да останете смирени за да и помогнете. Не паничете бидејќи тоа може да ја влоши ситуацијата уште повеќе.

Избегнувајте фрази како „Смири се“, „Добро си“ и „Претеруваш“. Бидете присутни за личноста да знае дека може да се потпре на вас и да ви верува.

Претходна објаваПЕЧЕНА ПАЛЕНТА СО СИРЕЊЕ И СОС ОД ДОМАТИ
Следна објаваВИКЕНД ХОРОСКОП ОД 26 ДО 28 МАЈ: Вагите ги очекуваат авантури, Скорпиите предност му даваат на партнерот

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име