Дома Здравје Многу е важно да го регулирате крвниот притисок, еве како

Многу е важно да го регулирате крвниот притисок, еве како

375
0

Од клучно значење е крвниот притисок да биде во нормални граници

Крвниот притисок е силата со која циркулирачката крв дејствува на единица површина на крвните садови, што е предизвикано од срцеви контракции и туркање на крвта низ кардиоваскуларниот систем. Така вели медицината, но што значи тоа во пракса. Многу е важно да се одржуваат нормални нивоа на притисок за поздраво функционирање на организмот.

Пред да преминеме на мерење и разбирање, треба да се каже дека крвниот притисок е многу индивидуална работа и зависи од возраста и составот на телото, но и од времето во денот и други фактори. Она што е висок крвен притисок за некои може да биде нормално за други.

И зошто е важно да се регулира крвниот притисок? Високиот крвен притисок се нарекува хипертензија и тој е еден од трите основни фактори на коронарна срцева болест (заедно со пушењето и дебелината). Компликациите предизвикани од хипертензија вклучуваат бубрежна инсуфициенција, мозочен удар, деменција, оштетување на видот и други системски заболувања.

Се проценува дека секој петти има висок крвен притисок, но дури третина од нив не се ни свесни за тоа.

Нискиот крвен притисок се нарекува хипотензија и се дефинира како вредност на крвниот притисок што е помал од нормалниот за лице, измерен под одредени услови. Засега не постои јасен консензус за тоа дали хипотензијата е сериозна болест која бара третман, но нејзините симптоми секако можат да бидат многу непријатни и да го нарушат секојдневното функционирање на организмот. Тоа се нарушување на спиењето, вртоглавица, несвестица, замор, анксиозност, депресија, потење, палпитации…

Затоа е важно да се контролира притисокот, но – како се прави тоа?

Притисокот се изразува во две вредности: горен (систолен) и долен (дијастолен). Ова се прави затоа што со секое исфрлање на крв од левата комора притисокот се зголемува, а полека се намалува во периодот помеѓу две контракции, кога крвта тече од преткоморите во коморите и срцето се подготвува за нова контракција.

Вредностите кои се добиваат со мерење со различни инструменти се однесуваат на притисокот во крвните садови на ниво на срцето, бидејќи не е ист во сите делови од телото.

Постојат два основни методи за мерење на притисокот: инвазивни и неинвазивни. Инвазивните методи се многу попрецизни и посигурни, но поради својата природа ретко се применуваат кај луѓето и секогаш се изведуваат во медицински состојби.

За неинвазивниот метод се користат повеќе уреди. Најчест е оној со стандарден манометар и стетоскоп. Веројатно сите сте го измериле притисокот на овој начин, а вредноста добиена со мерење со овој уред не отстапува за повеќе од 10 проценти од реалните вредности. Недостаток на ова мерење на притисок е што е потребна обука за користење на овој уред.

Друг вообичаен метод е мерењето со дигитални уреди, кои се исклучително лесни за користење. Тие се ставаат на рачниот зглоб и сами ја вршат работата, додека резултатите се прикажуваат на екранот, најчесто со пулс. Предноста е што овие уреди се лесно достапни и не бараат обука, но негативна страна е што имаат поголема можност за грешка.

Сега, кои се вредностите на нормалната вредност?

Вообичаено се смета дека „нормалниот“ притисок е 120 горен и 80 понизок, односно нешто помал од тој, 117/76. Меѓутоа, она што е нормално за една личност може да не е нормално за друга личност на иста возраст, бидејќи некој друг има различна структура на телото. Оваа физиолошка состојба не мора да биде болест.

Можете да го одредите вашиот нормален крвен притисок со помош на лекар, но ние ќе ви дадеме некои приближни вредности.

НОРМАЛНО: Малку помалку од 120 за горниот и помалку од 80 за долниот

ЗГОЛЕМЕНО: 120-129 горните и помалку од 80 долните.

ВИСОК КРВЕН ПРИТИСОК, ПРВА ФАЗА: 130-139 горен, 80-89 долен.

ВИСОК КРВЕН ПРИТИСОК, ВТОРА ФАЗА: 140 или повеќе горен, 90 или повеќе понизок.

ХИПЕРТЕНЗИВНА КРИЗА (ВЕДНАШ КОНТАКТИРАЈ СО ВАШИОТ ЛЕКАР): Повеќе од 180 горните и повеќе од 120 долните.

Затоа е важно да го проверите притисокот и, доколку е потребно, да ги промените навиките и да го држите под контрола. Секогаш е подобро тоа да се направи на време или да се „фати“ веднаш на почетокот на промените. Треба да ги слушате советите и терапијата на лекарот и да не отстапувате од препишаната терапија.

Ако немате терапија или сте на прагот или сакате да направите превентивни промени, постојат неколку упатства што можете да ги следите:

  • Активирајте се физички. Наградете се себе си и вашето тело со 30 минути дневно за да бидете активни. Можете исто така да го поделите вашиот тренинг на две 15-минутни или три 10-минутни сесии и ќе имате корист од тоа. Започнувањето со вежбање и контролирањето на вашата исхрана обезбедува многу придобивки за телото и умот и создава голема синергија.
  • Јадете попаметно. Одредете ја вашата исхрана со многу зеленчук и овошје, избегнувајте мрсна храна, избирајте помалку масно месо, житарки и мешунки. Ограничете ја засладената храна и пијалоци, избегнувајте или елиминирајте ги слатките. Избегнувајте пржена или пржена храна.
  • Прилагодете ја вашата телесна тежина. Ако сте дебели или со прекумерна тежина, дури и многу мало губење на тежината може да спречи висок крвен притисок.
  • Престани да пушиш. Секој пат кога ќе запали цигара, крвниот притисок привремено се зголемува.
    Избегнувајте солена храна. Ограничете ја количината на сол што ја јадете секој ден и ограничете ја или избегнувајте храна која содржи премногу сол, како што се пица, суво месо, супа, леб и други тестенини, сендвичи, плескавици и друга скара.
    Иако се чини дека се работи за големи промени, тие не мора да бидат такви, а драстично го подобруваат вашето здравје.
  • Дополнително, слободно побарајте некој во вашето опкружување кој има висок крвен притисок и распрашајте се за нивните искуства од прва рака.
Претходна објаваЗошто подобро размислуваме додека пешачиме?
Следна објаваШто е мизофобија?

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име