Дома Здравје Како зачините влијаат на нашите црева

Како зачините влијаат на нашите црева

168
0

Еве зошто е важно како ГИ КОРИСТЕТЕ….

Истражувачите неодамна ги испитаа ефектите на кикириките, билките и зачините – вклучувајќи цимет, ѓумбир, ким и куркума – врз микробиомот на цревата во две одделни студии.

Научниците открија дека кикиритките и зачините , како и билките, го зголемуваат нивото на одредени цревни бактерии по само 4 до 6 недели консумирање. Тие заклучија дека се потребни дополнителни истражувања за да се разберат импликациите на нивните наоди и можните здравствени придобивки од постоењето на повеќе цревни бактерии.

Кикириките и зачините, како и билките , ја зголемуваат разновидноста на цревните бактерии
Исхраната влијае на видовите бактерии кои живеат во цревата. Овие бактерии се поврзани со повеќе здравствени функции, вклучително и контрола на гликемијата, што е важно за регулирање на нивото на шеќер во крвта, имунолошкиот одговор и кардиоваскуларните фактори на ризик.

Истражувањата покажуваат дека цревните бактерии се хранат со храна богата со растителни влакна. Истражувањата, исто така, покажуваат дека билките и зачините со висока содржина на полифеноли – хемикалии со антиоксидантни својства – можат да влијаат на цревните бактерии или на составот на цревниот микробиом.

Во меѓувреме, научниците кои го истражуваа влијанието на консумирањето јаткасти плодови открија дека бадемите, оревите, лешниците и ф’стаците ја зголемуваат разновидноста на цревните бактерии. Сепак, до сега, ниту една студија не ги испитувала ефектите на кикиритките врз микробиомот.

Понатамошно проучување на ефектите на диететски агенси како што се билки, зачини и кикиритки врз бактериите во цревата може да помогне во информирањето на превентивната здравствена заштита и терапевтските стратегии.


Само една лажичка билки и зачини

За да ги истражат ефектите на билките и зачините врз микробиомот, истражувачите регрутирале 54 возрасни лица со просечна возраст од 45 години. Сите учесници биле дебели или со прекумерна тежина и имале барем уште еден кардиоваскуларен ризик фактор, како што се покачен шеќер во крвта или триглицериди.

Учесниците во студијата, од кои 48, имаа иста диета четири недели со една од трите дози на зачини и билки: 0,5 g на ден, 3,3 g на ден или 6,6 грама на ден. Сите три количини билки и зачини учесниците ги јаделе четири недели со двонеделен период на „миење“ (период на елиминација на билките и зачините од телото). Зачините вклучуваат цимет, ѓумбир, ким, куркума, рузмарин, оригано, босилек и мајчина душица.

На почетокот на студијата и на крајот од секој период на хранење, учесниците даваа примероци од столицата.

Истражувачите откриле дека консумирањето 3,3 грама или 6,6 грама билки или зачини дневно го зголемува нивото на бактеријата руминококус. Највисоко ниво на овие бактерии е забележано кај оние кои консумирале најмногу билки и зачини.

Како исхраната може да го промени цревниот микробиом

Кога беше прашана за здравствените придобивки од руминококот, д-р Лона Сандон, вонреден професор на Катедрата за клиничка исхрана на Факултетот за здравствени професии на Универзитетот во Тексас Југозападен медицински центар, која не беше вклучена во студијата, изјави за Medical News Today ( МНТ) дека студиите конкретно не ги разгледувале здравствените придобивки од овие состојки.

„Сепак, Ruminococcus изгледа дека ги зголемува бактериите кои произведуваат бутират, масна киселина со краток синџир која, кога се произведува во поголеми количини, може да помогне во контролата на апетитот, енергетскиот баланс и подобрување на гликозата во крвта“, вели д-р Сандон.

Како кикириките и билките можат да ја зголемат разновидноста на цревниот микробиом сè уште не е целосно разбрано.

  • Освен што се извор на протеини и здрави масти, кикириките се извор и на влакна. Бактериите во цревата се хранат со влакна. „Со повеќе влакна во исхраната, повеќе бактерии и поголем број на различни бактерии можат да напредуваат и да напредуваат во цревата“, вели д-р Сандон.
  • Што се однесува до билките и зачините, теоријата е дека полифенолните соединенија, хемиските супстанци кои се наоѓаат во билките и зачините, како и храната како темно какао, вино, грозје, бобинки и цреши, се извор на храна или помагаат да се создаде средина во цревата, што го поддржува растот на поголем број бактерии – додаде д-р Сандон.
  • Познато е дека полифенолите (во кикириките, билките и зачините) го промовираат здравјето на различни начини, како што се намалување на ризикот од рак или намалување на воспалението. Можеби тоа го прават преку промени во цревниот микробиом – вели д-р Лона Сандон
Претходна објаваДоколку урината има непријатен мирис, тоа може да биде показател за опасни болести…
Следна објаваБрзо се подготвува, уште побрзо се јаде: Чоколадна торта без печење

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име