Дома Здравје Идентификувајте ги предизвикувачите на мигрена на време

Идентификувајте ги предизвикувачите на мигрена на време

198
0

Мигрената не е само болка

Мигрената се дефинира како напад на еднострана, пулсирачка главоболка , со умерен до тежок интензитет што трае од 4 до 72 часа, придружена со гадење и/или чувствителност на светлина и звук. Пулсирачка главоболка се јавува во 60% од случаите на едната страна од главата и во 40% на двете страни.

Главната карактеристика на мигрената е влошување на болката со нормална физичка активност (како одење или качување по скали). Според Меѓународната класификација на болести, постојат два основни типа на мигрена: мигрена без аура и мигрена со аура во која главоболката е придружена или поврзана со минливо, фокално невролошко нарушување. Мигрената го погодува секој седми човек во светот, од која страдаат околу 400.000 граѓани во Хрватска.

Идентификувајте ги факторите на ризик, т.е. „предизвикувачи“ за напади на мигрена:

сон – недостаток или премногу сон, промена во рутината за спиење.

дехидрација – недоволно внесување или прекумерна загуба на течности.

силни стимули – долготрајна изложеност (светлина, звук, силни мириси како парфеми, бои, бензин).

пушењето

кофеин – промени во внесот, како што се нагло прекинување на внесот, прекумерно внесување кофеин (повеќе од три до четири шолји кафе на ден).

стрес – чест предизвикувач на напади на мигрена (вклучен во 80% од нападите).

промени во животните навики и рутини – гладување, пропуштени оброци (особено појадок и/или ручек), долги патувања.

одредени видови храна и пијалоци – алкохол (пр. црвено вино).

нарушувања на расположението – депресија и анксиозност.

менструален циклус – хормоналните промени можат да бидат провоцирачки фактори за мигрена.

физичка активност – недостаток на физичка активност или прекумерна физичка активност.

траума на главата и вратот

фактори на животната средина – промени во временските услови (промени во воздушниот притисок), силна светлина, сончева светлина, бучава.

Ако сте склони кон главоболки, прескокнувате оброци, постојано сте под стрес или лошо спиете, сето ова може да ја влоши вашата состојба. Еден начин да се спречи мигрената е да се стави акцент на водење дневник за главоболка, во кој пациентот ќе ги евидентира и идентификува нивните лични ризици кои можат да предизвикаат напад на мигрена.

Лицето кое боледува од мигрена има нарушен семеен и социјален живот и е во постојан страв и неизвесност од следниот напад. Здравиот начин на живот (намалување на стресот, правилна исхрана, доволно сон) е исклучително важен за да се избегнат вообичаените предизвикувачи и способноста да се намали бројот на напади на мигрена.

Мигрената е вид на главоболка која огромно ја оптоварува болеста во развиениот свет, а предизвикувачите кои можат да предизвикаат напад на мигрена се индивидуални за секој поединечен пациент.

Следствено, едукацијата на граѓаните за мигрена, превенција, дијагноза, третман и на крајот подобрување на квалитетот на животот е исклучително важна.

Навременото идентификување на предизвикувачите овозможува спроведување на мерки за успешно избегнување и промена на факторите на ризик секогаш кога е можно – за Наставниот институт за јавно здравје Андрија Штампар зборува Марија Шкес, маг. едукација. рех., координатор на активности за здрав начин на живот, Одделение за унапредување на здравјето на Службата за јавно здравје.

Претходна објаваДокажано е како идеална количина на сон за луѓе над 40 години
Следна објаваСокот од алое вера е нов тренд на TikTok, но колку е корисен и здрав?

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име