Дома Здравје Зимска салата број 1

Зимска салата број 1

338
0

Цвеклото е одлична салата, одлично е како прилог на разни јадења, се користи за приготвување на вкусен сок, а во исто време изобилува со здравствени придобивки.

Има неколку салати на кои се радуваме во зима како што е салатата од цвекло. Со својот сладок вкус, одлично го надополнува говедското месо во зачинет сос со њоки, чорба од наут, тавче грав, печено месо и компири и многу други домашни јадења. Ако на неговиот атрактивен вкус и текстура додадеме позитивно влијание врз нашето здравје, навистина имаме причина да му посветиме повеќе внимание.

Цвекло за здравје
Цвеклото потекнува од областа на денешен Ирак и Сирија од каде што се прошири низ светот. Денес широко се одгледува низ Европа, Америка и Азија.

Овој зеленчук е богат со каротеноиди , флавоноиди, витамини, минерали како што се калиум, магнезиум, железо , цинк и слично. Присуството на беталаин пигменти и неговите повеќекратни здравствени придобивки секако треба да се нагласи. Полифенолите, каротеноидите и витамините од цвекло се покажаа дека имаат позитивен ефект врз црниот дроб , а исто така имаат антиоксидантни, антиинфламаторни и антиканцерогени ефекти врз целото наше тело. Не помалку важно е и заштитното дејство на овој зеленчук врз здравјето на васкуларниот систем, неговиот придонес за регулирање на шеќерот во крвта и крвниот притисок и заздравувањето на раните.

Цвекло во готвењето
Цвеклото има ниски енергетски вредности и незначително присуство на маснотии. Волумен е големо, па неговото присуство на чинијата го намалува прекумерното внесување на енергетски богати намирници, односно прејадување . Секојдневното присуство на зеленчук за ручек и вечера се препорачува за сите кои треба да ослабат, а во исто време да поработат на квалитетот на исхраната и внесувањето на заштитни материи.

На нашите простори цвеклото најчесто се кисели и се јаде како салата, но корисно е да се знае дека, иако во голема мера запоставени, неговите листови се и за јадење. Тие се јадат на пареа или пржени во вок. Покажуваат антиинфламаторно и антиоксидантно дејство, а со својот состав придонесуваат за регулација на холестеролот и мастите во крвта, спречуваат појава на некои видови рак и позитивно делуваат на здравјето на коските.

Сок од цвекло
Со консумирање на цвекло и неговиот сок, во телото се создава азот моноксид, мала молекула која ги шири крвните садови. Ова го намалува крвниот притисок и доставува повеќе кислород до ткивата и клетките, вклучително и мускулните и мозочните клетки. Последново е особено корисно за постарите лица, кои имаат благ пад на когнитивните функции на мозокот. Секако подобро е да се пие сок од цвекло отколку сокови со значително количество додаден шеќер.

Сокот од цвекло содржи и многу корисни антиоксиданси како епикатехин, рутин и кофеинска киселина, па затоа не е чудно што има поизразено антиоксидативно дејство во споредба со сокот од портокал, домат, ананас или морков. Може да се каже дека цвеклото им помага на спортистите и лицата со зголемен ментален напор, како и на постарите и на оние со нарушено здравје.

Негативното влијание на вештачките адитиви врз човековото здравје ја поттикна прехранбената индустрија да најде начини почесто да ги вклучува природните бои во производството на секојдневната храна. Така, сокот од цвекло денес се користи во прехранбената индустрија во производството на сладолед, овошен јогурт, слатки, месни производи и друго.

Претходна објаваЗошто една ноздрва секогаш се „затнува“ кога сме настинати? Eве го одговорот
Следна објаваНавики кои ги уништуваат бубрезите

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име