Дома Здравје Едно јаболко на ден против дијабетес

Едно јаболко на ден против дијабетес

362
0

Старата изрека „Едно јаболко на ден го држи докторот подалеку“ не е само дел од литературата.

Јаболкото ( Malus domestica ) потекнува од Источна Европа и Југозападна Азија, од каде се рашири низ целиот свет, а денес на пазарот се достапни околу 10.000 сорти. Ова листопадно дрво од семејството Rosaceae нè радува од јули до октомври со своите миризливи плодови кои доаѓаат во сите нијанси на жолта, црвена и зелена боја.

Нутрициона вредност
Едно јаболко со средна големина има околу 95 килокалории и обезбедува приближно 4 грама влакна, што е повеќе од 10% од препорачаната дневна доза. Дури и без кора, јаболко со средна големина содржи 2,7 g влакна. Поради разновидната содржина на влакна , јаболката имаат многу корисни својства.

Флавоноидите , еден вид пигмент во јаболката, се од посебен интерес за научниците. На овие молекули им се припишуваат многу корисни својства, особено превентивно делување на развојот на срцеви заболувања .

Кора од јаболко и кромид се најбогатите извори на моќниот флавоноид кверцетин. Корисните ефекти на овој флавоноид лежат во неговата антиоксидантна активност , особено во комбинација со витамин Ц, кој го има и во јаболката.

Влијание врз здравјето

Слабеење

Поради високата содржина на вода и диетални влакна кои го намалуваат чувството на глад, јаболката се посакувана храна во менито на секој човек кој сака да ги изгуби вишокот килограми.

Така, резултатите од истражувањето објавено во списанието Appetite покажаа дека оние испитаници кои јаделе јаболко пред оброк имале поголемо чувство на ситост , во споредба со оние испитаници кои јаделе пире од јаболко, сок од јаболко или кои не консумирале производи од јаболка претходно.Истото истражување покажа дека оние испитаници кои го започнале оброкот со неколку парчиња јаболка, во просек консумирале 200 kcal помалку од другите испитаници.

Срцева болест

Консумацијата на јаболка е поврзана со намален ризик од срцеви заболувања . Научниците го објаснуваат ова благотворно дејство со содржината на растворливи влакна во јаболкото, кои можат да помогнат во намалувањето на нивото на холестерол во крвта, но и со високата содржина на полифеноли , антиоксиданси кои најмногу се концентрирани во кората на ова овошно дрво. Едно од најважните соединенија од групата полифеноли секако е флавоноидот епикатехин кој делува на намалување на нивото на крвниот притисок .

Дијабетес тип 2

Бројни студии го потврдија позитивното влијание на консумирањето јаболка врз намалувањето на ризикот од развој на дијабетес тип 2 .

Така, резултатите од големата студија објавена во списанието Advances in Nutrition покажаа дека луѓето кои јадат јаболко секој ден имаат 28% помал ризик од развој на дијабетес тип 2 , во споредба со луѓето кои не консумираат јаболка. Интересно е тоа што истото истражување го покажало заштитниот ефект на консумирање дури и само неколку јаболка неделно.

Здрави заби

Стоматолозите нагласуваат дека по процедурата за избелување на забите, важно е да внимавате што јадете, бидејќи одредени намирници помагаат во одржувањето на белината , а од друга страна, постојат намирници кои лесно оставаат темни дамки на забите.

Тврдото овошје, вклучително и јаболката и зеленчукот имаат благотворно дејство бидејќи со нивно џвакање се „бришат“ забите. Покрај тоа, овие намирници го стимулираат лачењето на плунка , која ја неутрализира киселината и ги штити забите.

Пребиотик ефект

Јаболката содржат пектин , вид на диетални влакна кои покажуваат пребиотик ефект , односно служи како храна за добрите бактерии во дигестивниот систем.

Неодамнешните студии покажуваат дека ефектот на пребиотик е едно од објаснувањата за позитивното дејство на јаболката врз дебелината, дијабетес тип 2 и срцеви заболувања.

Јаболка во кујната
Навистина не постои посестран прехранбен производ во кујната од миризливи јаболка.

Покрај наједноставната, свежа форма, најчесто ги користиме за подготовка на вкусни десерти како што се спасувачи, пити, пандишпан, ги додаваме во тестото за пржење или, во форма на мармалад, ги завиткуваме во палачинки.

Свежо цедениот сок од јаболко е омилен пијалок на сите генерации, а теглите со компот од јаболка се задолжителни во секоја остава.

Ако ги исечеме на тенки парчиња и ги исушиме на воздух или во рерна, јаболката стануваат неодолива, но и здрава ужина . Печените јаболка полнети со јаткасти плодови со додаток на прстофат цимет се омилен десерт за студените зимски денови.

Сепак, покрај слатките сорти, јаболката одлично оди и со солени јадења . Тие се честа состојка во освежителните, крцкави салати кои вклучуваат многу зеленчук, а кога се варат и се пасираат, одлично се комбинираат со додатоци од зеленчук , заедно со разни печени, како и кремасти супи .

Претходна објаваРецепт за баклава со бадеми и суво грозје
Следна објава(ВИДЕО)Погледнете го Гинисовиот рекорд за огномет, во Обединетите Арапски Емирати оваа нова година

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име