Дома Психолошки совети Ден на „тешки мисли“ може да ве доведе до лош избор

Ден на „тешки мисли“ може да ве доведе до лош избор

228
0

Дали некогаш сте забележале чувство на мозочна магла и замор по денот на напорна работа и тешки мисли? Една нова студија сугерира дека вашето тело може да ве измами да донесувате лоши одлуки по такви периоди.

Природните биолошки процеси функционираат така што го фаворизираат лесното и краткорочното донесување одлуки во борбата против когнитивниот замор.

Студијата, објавена во списанието Current Biology, го истражува когнитивниот замор со спектроскопија со магнетна резонанца во текот на работниот ден. Оваа алатка ги мери електромагнетните сигнали во мозочните метаболити.

За потребите на студијата, две групи учесници извршија задачи кои беа когнитивно напорни, како и оние кои беа лесни. После тоа – мораа да донесат одредени одлуки.

Податоците покажаа дека маркерите за замор поврзан со изборот беа присутни само во групата со висока побарувачка и дека овие учесници носеа одлуки со минимален напор и размислување, не трошејќи многу време разгледувајќи ги опциите.

Истражувачите откриле дека групата која имала „тежок ден на размислување“ покажала зголемено ниво на глутамат во когнитивната контрола на мозокот во споредба со оние кои имале „порелаксирани периоди на активирање на мозокот тој ден“.

Глутаматот е невротрансмитер (или хемиски гласник) во мозокот кој има „возбудливи ефекти“, што значи дека всушност може да ги возбуди клетките, дури и да предизвика нивна смрт, според претходните истражувања.


Податоците од студијата, исто така, покажуваат дека ова зголемување на глутаматот предизвикува природен регулаторен механизам во когнитивниот регион на мозокот, што ја намалува контролата на лицето врз сопственото одлучување.

Оваа студија покажува дека по еден ден напорно размислување и оптоварување на мозокот, може да почувствувате намалена способност за донесување одлуки, а вашиот мозок ќе „избере“ опции за кои е потребен минимален напор.

Истражувачите откриле дека групата која имала „тежок ден на размислување“ покажала зголемено ниво на глутамат.
Бидејќи има природно зголемување на нивото на глутамат во мозокот по ден на интензивно размислување, станува потешко да се користи префронталниот кортекс, регионот на мозокот. што ги контролира нашите мисли и одлучување, тоа е научно објаснување.

Она што можеме да го научиме од студијата е дека е нормално да се чувствува замор на мозокот по еден ден напорно размислување, и дека иако можеби не сме свесни колку е уморен нашиот мозок, треба да ги земеме предвид нашите способности за донесување одлуки и можеби да ги одложиме кога поодморени сме.

Одморете и нахранете го мозокот

Јасно е дека, кога е под влијание на тешко размислување, на мозокот му е потребна соодветна храна за полесно да се регенерира.

Лекарите сугерираат дека за време на периоди на интензивно размислување и активност на мозокот – треба да јадете храна богата со хранливи материи, вклучувајќи антиоксиданси, здрави масти, витамини и минерали. Некои од најдобрите храни за мозокот вклучуваат авокадо, бобинки, зеленило, јаткасти плодови, кокосово масло, супа од коски и темно чоколадо.

Од оваа студија е јасно дека на мозокот му треба време за одмор. За почеток, погрижете се да спиете доволно секоја вечер – потребни се најмалку седум часа.

Исто така, важно е да направите паузи во текот на денот за да се опоравите. Ова може да вклучува лежерна прошетка надвор, разговор со саканата личност или тивко седење со шолја чај.

Намалете го стресот колку што можете. Стресот го зголемува нивото на кортизол, што влијае на когнитивната функција, енергијата, спиењето и многу повеќе. Кога стресот е хроничен или се јавува секојдневно, тој може да има штетен ефект врз вашата способност да размислувате и да донесувате добри одлуки.

Секојдневното движење ја зголемува енергијата и познанието, го подобрува сонот и помага во балансирање на вашите хормони. Посветете се на најмалку 30 минути вежбање секој ден. Ова може да вклучува одење, трчање, возење велосипед, пливање, танцување, кревање тежина, јога, пилатес и многу повеќе.

Претходна објаваНаправете го највкусниот леб без брашно и квасец (рецепт)
Следна објаваЧистотата е половина здравје, а дали е доволно да се капете три пати неделно?

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име