Дома Психолошки совети Дали сте постојано уморни кога се враќате на работа? Причината може да...

Дали сте постојано уморни кога се враќате на работа? Причината може да биде ова

455
0

Колку пати сте си кажале дека сте уморни? Уште да спиеш? Или да, без разлика колку долго спиете, тоа не е доволно за вас. A зошто се случува тоа?

Причината за тоа може да биде вашиот деноноќен ритам, кој „ги вклучува сите физиолошки и психолошки промени, како и промени во однесувањето на поединецот, поврзани со промената на денот и ноќта. Претставува период од еден цел ден, кој трае околу 24 часа (истражувањето покажа дека кај 25% од луѓето трае нешто помалку од 24 часа, а кај 75% нешто подолго од 24 часа). Деноноќниот ритам е регулиран од внатрешниот биолошки часовник, кој ги одредува основните физиолошки активности – шема на хранење, спиење, телесна температура, активност на мозочните бранови, производство на хормони и урина, нивоа на шеќер во крвта, регенерација на нашите клетки…“

Особено, ова стана голем проблем од почетокот на глобалната пандемија COVID-19, а една студија покажа дека од 13.000 возрасни испитаници во 13 земји, 70% доживеале нови предизвици со спиењето и 60% рекле дека пандемијата директно влијаела на нивните способност за добро спиење. Иако луѓето потоа често прибегнуваат кон нови перници, душеци, техники за релаксација – се за да си го подобрат сонот – можеби причината е само во деноноќниот ритам, внатрешниот часовник кој ви кажува кога да правите работи како јадење и спиење. Овој ритам е одговорен за производство на хормон наречен мелатонин за регулирање на спиењето, а ние природно произведуваме мелатонин кој ни помага да заспиеме околу осум до 10 часа по максималната дневна изложеност на сонце.

Значи, ако сте многу поспани на работа или не се чувствувате уморни пред спиење, веројатно тоа се должи на погрешен деноноќен ритам, а еве неколку совети како да го поправите тоа:

Телесниот часовник покажува кога треба да јадете. Ако го прескокнете појадокот, деноноќниот ритам нема да знае во кое време од денот е. Исто така, ако јадете среде ноќ, ритамот се променил и мислите дека е утро. Затоа е многу важно оброците да ви се распоредуваат во нормални интервали во текот на денот.

Движете се / одете

Ако работите работа која вклучува седење пред компјутер, погрижете се да излезете надвор за време на паузите и да се изложувате на сонце бидејќи тоа е многу важно за вашиот деноноќен ритам да го одржува организиран. Дури и краткото изложување на сончева светлина е одлично за вашето тело и здравје.

Не користете го мобилниот телефон пред спиење

Повторено многу пати, но навистина важно – користењето електронски уреди пред спиење може сериозно да го оштети вашиот телесен часовник. Гледајќи во екранот доцна навечер, очите се изложени на сина светлина, а потоа деноноќниот ритам добива информација дека е ден и престанува да произведува мелатонин – хормонот за спиење.

Претходна објаваСочни ќофтиња во беџарски сос! (рецепт)
Следна објаваКоја храна најчесто предизвикува алергии кај бебињата

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име