Дома Родители и деца Дали децата треба да се воспитуваат на модерен или традиционален начин, објаснуваат...

Дали децата треба да се воспитуваат на модерен или традиционален начин, објаснуваат експертите

185
0

Воспитувањето деца е прашање за кое, во денешното модерно време, не постои заеднички став на заедницата во однос на општо прифатливото однесување на детето, дали детето кое покажува непослушност се смета за необразовано и кои методи на воспитување се подобри – традиционални или модерни.

Промените во начинот на образование произлегле од промените во самото општество и промените во контекст на улогата на семејството како примарна социјализација.

  • Темпо и начин на живот, развој на информациско-комуникациските технологии, постојана неизвесност во однос на животот, како на глобално така и на локално ниво, менување на начините на воспитување на децата. Дигиталната технологија, а со тоа и дигиталната комуникација, често имаат предност во воспитувањето на децата, а несоодветното медиумско образование може да им нанесе голема штета на децата пред се во однос на нивното разбирање за себе, а потоа и за другите.

Како и сè, така и современиот пристап или начин на воспитување на детето има свои позитивни и негативни страни. Една од предностите на овој пристап се смета фактот дека современиот начин на воспитување на детето е всушност придружен со промени во општеството.

  • Кога станува збор за современиот начин на образование, неговата најголема предност е што е во склад со средината во која живее детето. Значи, она за што треба да се грижиме е воспитувањето да биде приспособено на условите и средината на која припаѓа детето, бидејќи само така можеме адекватно да одговориме на потребите и желбите на детето и на овој начин да донесеме го подигне правилно.

Некои од овие предности всушност подразбираат дека со современиот начин на воспитување го зајакнуваме таканареченото логично и аналитичко размислување на детето, му помагаме во формирањето на способноста да ги согледа причините и последиците и ја зајакнуваме неговата независност – со тоа го зајакнуваме неговиот отпор механизми за соочување со тешкотии.

Она што може да биде недостатоци е тоа што не можеме правилно да поставиме граници и да видиме што е прифатливо, а што неприфатливо во однесувањето на децата. Во современиот начин на живот е прифатливо многу повеќе отколку што беше порано, и затоа родителите можат да бидат збунети дали да го воспитуваат детето во согласност со правилата и системот на вредности во кои се воспитани или да го приспособат на времето во кое моментално живеат.Веќе не е прашање дали детето се воспитува на модерен или немодерен начин, туку дека „многу е важно родителите да ги воспитуваат своите деца почитувајќи ги нивните желби и потреби, поставувајќи јасни граници во кои тие ќе можат нормално да растат и да се развиваат и со тоа да бидат независни и зрели личности во иднина“.

Сега имаме големото влијание на технологијата и дигитализацијата врз воспитувањето на децата. Тоа им овозможило на децата да имаат пристап до се без селекција, а контролниот систем бил заобиколен или родителите не го ни воспоставиле.

Всушност нема поделба на образованието на модерно или традиционално, но како резултат на модерното време, таа посочува дека семејството е разбиено, улогата на родителите е искривена, а положбата на училиштето е видно загрозена.

  • Не постои „современ начин на образование“. Секое воспитување треба да има за цел да развие одговорен, морален и свесен млад човек, со целосно искористување на сите негови емоционални, социјални и когнитивни капацитети. Ако резултатот на современото образование е непочитување, навреда и омаловажување, за да се изрази своето мислење и личен став, тогаш тоа не е образование, туку погрешна перцепција на еден млад човек во општеството – вели експертите

Училиштето е токму местото каде што овие промени во начинот на образование се многу видливи за кадрите кои долго време работат во образованието. Често ги слушаме речениците „во мое време наставникот беше почитуван“, „во мое време кога те кара наставникот, те казнуваат и родителите“, додека денес сме сведоци дека родителите вршеле голем притисок врз воспитувачите, иако сите имаат иста цел – да воспитуваат и воспитуваат млад човек за да биде подготвен за самостоен живот.


Просветните работници се изложени на голем притисок од многу фактори во општеството, од системот воопшто. Незадоволството на родителите и учениците се одразува на училиштата, со директно мешање во наставните процеси и активности или со индиректно девалвирање на училишниот систем, образовните процеси и воопшто на академската заедница. На груб начин зборуваме за односот меѓу училиштето и родителите како да се две спротивставени страни. Каков мотив треба да има наставникот да не прави сè за резултатот од неговата работа да биде развој на квалитетни млади генерации – велат експертите

Претходна објаваДетален-Годишен хороскоп за 2023 година
Следна објаваОвие намирници и лекови никогаш не смеат да се мешаат, тоа може да доведе до нарушување на срцевиот ритам

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име